Gå til innhold

Oppdatering av forumet


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå oppdatert forumet, og det er kommet en del endringer;

 

  • Problemet med å sende PB til brukere med øæå i navnet skal nå være løst
  • Bildeforumene blir nå erstattet med gallerier
  • Du kan nå dobbelklikke på ikonet for nye beskjeder foran hvert forum for å gjøre alle innlegg lest
  • Du kan fjerne høyre spalte - Dette gjør du i preferansene dine
  • Du kan velge om du vil ha brukerinfo til venstre for eller over innlegg - Dette gjør du i preferansene dine
  • Det finnes nå en bar som viser forbrukt plass av personlige beskjeder
  • Under aktive emner finner du nå også aktive innlegg
  • Du kan nå skjule tekst i ett innlegg

Slik funker skjult tekst

I tillegg er det enkelte småting som er fikset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mye fint som er gjort nå, men jeg har to problemer, tror jeg da om det ikke er en settings sak. Og et forslag:

 

1- annen hver linje er beige og fargen på tallene er hvite så det vises ikke antall inlegg og svar uten at jeg highligter hver linje, kan ikke de også settes til sort?

 

2- I listen over forumene så ser jeg ei gul lyspære når det er nye innlegg, men når jeg går inn i forumet så kan jeg ikke se hva som er nytt, alt har samme farge/styre.

 

Forslag- sett dato klokke slett til å vise 24 timers klokke, AM PM er slitsomt og krever mer lesing for å se når det egntlig ble posta.

 

Og tilslutt: kjempe insats på/for alt du gjør for at dette skal være et flott forum, takk skal du ha!

 

Hilsen Toril

 

EDIT: OK, har nå sett at mye kan endres i mine preferanser. Digger muligheten til å fjerne kollona på siden, meget flott!!!!

Men syntes fremdeles at måten nye innlegg fremheves på er for utydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første inntrykk var at sidene ble mer "busy". Noe av det forårsaket av litt mange bildefora :) Har nå vært inne på preferanser, og fikk tatt bort høyre kolonne, noe som bedret ting noe, men endte opp med å sette den på igjen. Rett og slett fordi jeg savnet "siste innlegg" og "hvem er online" - av og til greit å ha når en skal sende PM. "Meny" og "Shout Box" har jeg ingen bruk for. Det er ikke mulig å få det som er i høyre kolonne til å heller legge seg på bunn, nederst i hovedfora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forum softwaren blir bare bedre og bedre. Synd at den ikke er gratis sånn at "mindre seriøse" siter på nettet kunne hatt like bra software. Fra en forum bruker sitt ståsted, er er det vel ingenting som kommer i nærheten av hva denne pakken gjør.

 

Galleri systemet likte jeg og, t.o.m. bedre enn gamlemåten. Før måtte man scrolle gjennom alle bildene, så scrolle til høyre fordi ingen fulgte reglene, så scrolle opp igjen. Masse bilder jeg ikke syns var noe. Nå ser jeg med en gang de bildene jeg syns er av interresse. Glimrende. Har ikke prøvd å poste noe der enda da, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Synd at den ikke er gratis sånn at "mindre seriøse" siter på nettet kunne hatt like bra software."

 

Vel, det finnes tilsvarende software som er vel så bra (hvis ikke bedre).

Jeg bruker det selv på flere websider og begge er gratis :

 

Forum: phpBB http://www.phpbb.com/

Galleri: Gallery http://gallery.menalto.com/

 

Begge er jeg kjempefornøyd med. phpBB kan man bygge på med moduler etter behov

slik at man oppnår den funksjonaliteten man trenger som f.eks. integrert video,

bilder, skjult tekst m.m.

 

Dette er ikke på noen måte ment som reklame!! Bare et tips til de

"mindre seriøse" her inne som gjerne har egne sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Bildeforumet har blitt ...eh.... litt dårligere. Og... jeg skulle fortsatt ønske at de røde tallene var tilstede. Har nettopp kommet hjem fra en uke ferie' date=' og det er håpløst og se hvor det har kommet nye innlegg (synes JEG ihvertfall).

 

Ellers er det så fint atte :grin: [/quote']

 

Enig med du. Vi kjører akkurat samme forum på kjernen.com og der har vi talla. Så hvorfor/hvordan Dag har slått av det er for meg en gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi blitt fargeblinde? Er jo tydelig fargekodet hvilke tråder som har blitt oppdaterte.

 

 

Jeg trodde også det. At oppdaterte tråder var markert grått, men de er hvite som dagen. Jeg hadde ihvertfall ikke snev av oversikt etter en uke på ferie. Mulig andre har det, men jeg hadde det IKKE. :crazy:

 

EDIT:

Åh... det er de guleog hvite mappene på venstre side kanskje? Men hva betyr da de grå feltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...