Tommy Iversen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Er det noen som vet hva de driver med der borte? De siste 3-4 dagene har det fartet helikoptre fram og tilbake, ustanselig, hele dagen lang. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Helitrans? De har base på Værnes, og driver med litt av vært. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Helitrans? De har base på Værnes' date=' og driver med litt av vært. [/quote']Blandt annet å fly et per-tre hundre meter foran oss når vi flyr landingsrunder, parkere fly og heli så vi må snike oss rundt når vi skal ut å fly og starte opp rett foran oss slik at hele Cessnaen rister, men skal ikke klage, de gir oss jo fin trening i å takle trafikk da Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Bare kult å se et helikopter ta av rett ved deg da (Grattis med dagen!) Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Det er vel noe som heter at komersielle ahr høyere prioritet en flyklubber? Hvis jeg ikke husker feil. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Han dreiv å sirkla og landa på Rwy 32... Veit ikke hva han holdt på med. Fløy en runde, og landa.. Når vi tok touch'n'go, sto han på bakken. Når vi var i lufta igjen letta han.. Snåling^^ Siter
Gjest Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 På flesland kommer jo det helikopter hele tiden omtrent. Grattis Åge Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Han dreiv å sirkla og landa på Rwy 32... Veit ikke hva han holdt på med. Fløy en runde' date=' og landa.. Når vi tok touch'n'go, sto han på bakken. Når vi var i lufta igjen letta han.. Snåling^^ [/quote'] Kan jo tenkes at han fløy landingsrunder han også? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Kan jo tenkes at han fløy landingsrunder han også? Det har jeg ikke nekta på Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Olaf, det er ikke noe regelverk som tilsier at kommersiell trafikk har høyere prioritet enn privat trafikk. Men derimot, alle ønsker jo en så trygg, effektig og billig flyavvikling som mulig, koster litt mer å la en 737 sirkle hele landingsrunden på nytt, enn et småfly som tar en orbit på 2 minutter.. Når det gjelder helikoptertrafikken så har det i hovedsak vært ett helikopter som har svirret rundt på Værnes i tillegg til den daglige trafikken til Helitrans. Hva han egentlig holder på med vet jeg ikke, men som sagt har han drevet trening, både ILS, landingsrunder, hovering etc. Har aldri sett helikopteret før, men det skal vist ha hjemmebase her i Trondheim. Skulle ikke overraske meg om Helitrans har gått til innkjøp av ett helikopter de kan bruke til å frakte litt mer prominente gjester, men tanke på at de også leier ut Citation.. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Hva slags heli er det? Og hvilken reg? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.