Timmy Brandt Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Noen som vet hva som var galt med ene motorn på SAS (B737) flight til Sola idag tidlig kl 08.25 ? De som var ombord fikk etter litt venting bytte til et nytt fly. En jeg kjenner var ombord og fortalte dette, tenkte om noen hade mer info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sinnsykt med tekniske problemer SAS har om dagen. Tilfeldig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sinnsykt med tekniske problemer SAS har om dagen. Tilfeldig? Ja. Hva skulle det ellers være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Som man pleier å si, "en ulykke kommer sjelden alene". Men som sagt, dette er selvsagt helt tilfeldig. (Så er det bare å vente på, at noen kommer med påstander om dårlig vedlikehold osv..) :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (Så er det bare å vente på, at noen kommer med påstander om dårligvedlikehold osv..) Vi bare venter på kommentaren til Stian hvert øyeblikk nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hehe, er nok tilfeldig. Jeg skulle bare se om det utløyste noen heftige argumenter for eller mot. Men nå har jo SAS vært beskylt for å kanslerere fly før som det var lite folk booket på for så å skylde på teknisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Som jeg skjønte så var det mye folk på flyet, de fikk pushback men klarte ikke å få snurr på venster motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvis dette var en Boeing 737-400, så har jeg opplevd akkurat det samme i Oslo. Dette var LN-BRQ, vi fikk start på venstre motor men så den høyre så, ville ikke den starte.. Var APU Valven som var gått, wså vi fikk en B737-800, LN-RRL istedet.. Hyggelig det! Hyggelig crew som var så greie og lot meg få klappsete selv om det var forsinkelser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ser ikke noen annen grunn på problemene enn at det må være fordi Braathens navnet er borte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Air turbine engine starter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis dette var en Boeing 737-400' date=' så har jeg opplevd akkurat det samme i Oslo. Dette var LN-BRQ, vi fikk start på venstre motor men så den høyre så, ville ikke den starte.. Var APU Valven som var gått, wså vi fikk en B737-800, LN-RRL istedet.. Hyggelig det! Hyggelig crew som var så greie og lot meg få klappsete selv om det var forsinkelser! [/quote'] Hmmm, jeg skulle likt og vite hvordan en kaputt APU valve kan gjøre at man får start på venstre motor men ikke høyre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 ...og når begynte de å starte venstre motor først på 737, annet enn ved start med ASU? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.