Gå til innhold

Kom dere online!


Pilot1

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå sitter jeg her for andre gang på én uke, uten noe annen trafikk. Det er kun jeg, LN-MPK og ENOS_CTR v/M.R.Bannister, som er online. I alle fall i sør-norge.

Nå er det tross alt 1500 medlemmer her på FlightSim.no, og sikkert flere som ikke er medlem her, så jeg synes det er merkelig at så lite folk gidder å fly/controllere online [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Slik jeg har forstått det er det torsdag og søndag det bruker å være mye trafikk, da VACCN har Artic Flyinn på søndager(21-23) og Nordic Corridor Flyinn hver torsdag.

Vel, idag er det søndag men ikke en sjel å se, foruten Mr.Bannister som ATC. I alle fall denne søndagen.

Det har blitt skrevet endel om dette før, men det ser ut til at det ikke kan sies for ofte!

PS! Dette er ikke ment som kjefting på noen, men en liten oppfordring til å få litt mere trafikk i norge. Da blir det også mye morsommere for de få som er online [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] PS!

DERFOR: La oss få skikkelig oppslutning om VACCN's Gardermoen Summer Overload søndag den 17.6.01 fra 20-23 norsk tid. Klikk her: http://www.vaccn.org" TARGET=_blank>www.vaccn.org

Nå kom også SAS130 online(21.55) Flott!

Mvh

Morten

LN-MPK

BRA013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Morten, vi er snart 1500 medlemmer (1499) og nesten ingen av oss online på PC\\SB.

Det er nok ikke jeg som er mest aktiv på ATC fronten, men jeg prøver i allefall å være på en gang i blandt.

Jeg anbefaler ALLE til å prøve.

Det er veldig gøy, men det kan bli gøyere dersom fler blir med [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hilsen Vegard Nilsen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Morten; Jeg er helt enig! Noen ganger er det litt merkelig hvor alle er.

Men i dag ser jeg en forklaring. Det er langhelg og kanskje ikke så rart at det ikke er så mange online.

Men, som du sa, la oss får litt oppslytning om Gardermoen Summer Overload som kommer om 2 uker.

ENGM blir absolutt fully staffed med Director og W/E APP pluss alt ned til DEL.

Kom igjen, vi snakkes over SONER/SOVIR [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Satt i kveld som enos_ctr, ikke fordi jeg hadde så veldig lyst til det [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] , men fordi det ikke var noen andre her ( og det er jo litt flaut) på en søndagskveld. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Hadde mest lyst å være *_app et eller annet sted i norge siden jeg er nybegynner i dette gamet [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image].

Det er ikke lett å sitte som enos_ctr og tilby ATC på de fleste flyplassene i sørnorge, men føler at de fleste var fornøyd med det jeg gjorde [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] .

Sjøl har jeg ikke holdt på med online flygning eller ATC så lenge, men har sett at det stadig vekk er relativt lite trafikk på nettet i norge ( vet alt det der om at vi ikke er så mange osv.), men skulle tro det ville være interesant for andre nasjoner (spesielt norden) å fly til norge. Men... alle skal til gardermoen (sukk...) er ikke så kult å sitte som enbr_app og oppleve at folk flyr engm-enva engm-enfl engm-enal osv.... Når det er ATC oppe ville det være fint om dere fløy mellom de flyplassene det er ATC, da ville det være kulere for alle parter [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

NB. De fleste har vel et liv vedsiden av denne hobbyen, så det er vel naturlig at det ikke er så stor trafikk i ferie og langhelger. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simma en del, men aldri online. Jeg har faktisk aldri satt meg skikkelig inn i hvordan det gjøres en gang. Bortsett fra det: Hadde nok aldri satt meg til foran pc'en sist helg. Da var været FOR bra til at jeg satt inne. Så bl.a. på loops'n'rolls etc. med Harvard'en fra Torp (ENTO) isteden. Real life-flight med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik.

Den største organisasjonen, og den beste spør du meg, som driver med online flyging med Squawkbox og ProController er SATCO.

Her må du være medlem og det kan virke ganske så strengt i begynnelsen. Men det er absolutt nødvendig for å sikre den høye standarden som det er på ATC i Norge.

For å lære mer om hvordan komme seg online, sjekk ut http://vaccn.org" TARGET=_blank>VACC Norway, den norske delen av SATCO.

Vi er en ganske stor familie hvor jeg tør si alle er vedlig gode venner. Kjempehobby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er veldig fersk med dette, jeg synes det er så vanskelig å lære. Det nytter liksom ikke å lese det andre har skrevet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk på linie med Jan og Erik. Jeg er ikke akkurat ny i FS-miljøet, men dette at flyve online er efter min mening ualmindeligt svært.

Uanset hvor hjælpsomme folk er, så er det meste af hvad der skal huskes af koder og hvad ved jeg, nærmest "serbo-kroatisk" i mine ører!

Jeg har også en opfattelse af, at den del af FS-miljøet der har "fremmede" programmer downloadet, er de samme som altid har et eller andet problem med PC'en.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!

Glad hilsen

[ 05-06-2001: Endret av: Folmer Rasmussen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er veldig tungt og starte... men når du først har fått innstalert programmene og sånnt så går det kjempe gøy. Før jeg begynnte så jeg for meg satco som en stor ball med regler ol. Fordi det en ofte ser på når man ikke vet hva ting helt er er det som står under de fleste skjemaer:

Hvis du sender inn dette før 14 dager har gått, blir du utelukket fra satco i 30 dager og lignende.

Da er det veldig lett og tro

[image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] hva er dette for noe strenge greier [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Det trodde jeg intill jeg fikk se i dette forumet hva andre synes om det, da synes jeg det var vært å prøve det.

Jeg meldte meg på treningskvelder og fikk orden på programmene, og snart så var jeg med på en treningskveld.

Det var utrolig gøy ! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Så ikke lar deg påvirke av de strenge linjene med ord. Så lenge du ikke sender inn noe nytt før om 14 dager. . . ja så skjer det ikke noe [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Håper og se deg og flere online snart ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 05-06-2001: Endret av: Fredrik Hoel ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...