Steinar Grindstein Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Da er Singapore Airlines sin første A380 kommet ut av lakeringshallen hos Airbus. Les mere å se bilder her: http://www.a380.singaporeair.com/news_pr_20070509.html Synes fortsatt at den ligner mere på en flygende hval en et fly :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Mektig Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 100 mann painta den i 21 dager.. Må jo bli utrolig dyrt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jøss, en svær flygende maursluker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Haugaard Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Snuten minner meg litt om et marsvin i profil... Enig! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 100 mann painta den i 21 dager.. Må jo bli utrolig dyrt! Når flyet koster et par milliarder er det en dråpe i havet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Når flyet koster et par milliarder er det en dråpe i havet. Eller for å se på det på en litt annen måte: - om en skvetta på litt jotun el på et amatørmessig sett ville det kostet desto mer gjennom flyets levetid. Lakkeringen som gjøres er noe hverken Airbus eller Boeing vil fortelle så mye om, de ser på det som så high tech, og mye penger kan spares på en dyr paintjobb. Hvorfor? 1) Maling veier mye, men bør veie så lite som mulig, fordi desto mer et fly veier, desto mer fuel brenner det. 2) En dårlig paintjobb med ujevne overflater fører til mer drag, og følgelig et høyere fuel burn. 3) En dårlig paintjobb gjør at tiden til neste paint for flyet blir kortere, mao økes vedlikeholdsutgiftene. Som det over viser, så vil 100 mann i 21 dager lønne seg i lengden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men hvor lenge er det til SQ faktisk får flyet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men hvor lenge er det til SQ faktisk får flyet? De får det etter det jeg skjønner en gang i oktober, og så blir første flight med pax på ruta SIN-SYD en gang i slutten av oktober. Dette blir den eneste maskinen SQ får levert i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.