Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når flyet koster et par milliarder er det en dråpe i havet.

Eller for å se på det på en litt annen måte:

- om en skvetta på litt jotun el på et amatørmessig sett ville det kostet desto mer gjennom flyets levetid. Lakkeringen som gjøres er noe hverken Airbus eller Boeing vil fortelle så mye om, de ser på det som så high tech, og mye penger kan spares på en dyr paintjobb. Hvorfor? 1) Maling veier mye, men bør veie så lite som mulig, fordi desto mer et fly veier, desto mer fuel brenner det. 2) En dårlig paintjobb med ujevne overflater fører til mer drag, og følgelig et høyere fuel burn. 3) En dårlig paintjobb gjør at tiden til neste paint for flyet blir kortere, mao økes vedlikeholdsutgiftene.

Som det over viser, så vil 100 mann i 21 dager lønne seg i lengden...

Skrevet
Men hvor lenge er det til SQ faktisk får flyet?

De får det etter det jeg skjønner en gang i oktober, og så blir første flight med pax på ruta SIN-SYD en gang i slutten av oktober. Dette blir den eneste maskinen SQ får levert i år.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...