Gå til innhold

Student trening nå i kveld (mandag)


Martin Svarstad

Anbefalte innlegg

Petter Kverneng skal ha første time online som Vaernes Approach/Tower (vi ser an trafikken litt). Men trafikk er hjertelig velkommen, litt sein beskjed, men håper vi får litt fly å holde styr på for det!

 

Vi har satt av tiden fra klokka 20:00 lokaltid til 21:00 i kveld, mandag 30. april. Og vær nå for all del snill med den nye kontrolleren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig:D

Det var kjempeartig.

Ble litt svett dog:P

Ble veldig nervøs. Fikk ofte hjernteppe!

Men syns det gikk nogenlunde bra.

Martin Gjorde en kjempe jobb.

Syns nesten litt synd på han å måtte trene opp en fyr som ikke kan controlling for en peanøtt.

 

Men det blir vel en VATSIM controller av meg også(håper jeg)

 

Takk Martin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er veldig flink Petter, er det noen som gjorde noe gæernt i kveld så var det meg :) Men vi var "first timers" begge to, og jeg tror vi lærte ganske mye begge to også :P Har laget meg noen notater, så jeg tror det skal gå nesten silkeglatt neste gang.

 

Du er hvertfall ingen kontroller å holde seg unna, du er seriøs fra øre til øre ;)

Litt trening og pugging så blir det her drit bra! hehe

 

PS: Takk til alle som kom og fløy, håper vi ikke skremte dere bort med for mye tullball :x, ble litt krøll til tider.. Min feil som sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QNH: Høyde over vannet!

Ehh?

 

Skal stemme det.

QNH: Høyde over havet

QFE: Høyde over referansepunktet du brukte når du nullstilte høydemåleren

QNE: Samme som Flightlevel(denne er jeg usikker på, jeg hørte det bare av en gammel jagerflyger, men har aldri vært borti uttrykket ellers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig der faktisk.

Jeg hadde akkurat logget av som tower og logget på for å se hvordan Martin controllet.

Så jeg satt og skrev noen notater mens han holdt på.

Jeg spurte deg om å kontakte APP.

Da byttet jeg fra TWR til PETTER:P

Det var vil ikke mange minuttene etterpå du fikk problemer(?).

Så egentlig så kan jeg takke deg :)

Jeg skrev ned hvordang Martin gjorde det når du fikk problemer ;)

 

TAKK TIL ALLE SOM KOM!

OG TAKK FOR ALLE DE FINE TILBAKEMELDINGENE!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du kom igang.

Jeg hadde også min første trening ikveld på Kvernberget :-) var veldig godt å komme igang' date=' men som deg føler jeg at jeg har mye å lære :-) Vi sees nok online ofte fremover :-)

Lykke til videre

[/quote']

 

Vi kan jo prøve å samordne litt iblant. Sikkert bare fordel å ha trening samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...