Gå til innhold

AN-124 vs 747


Vidar Solheim

Anbefalte innlegg

AN-124

 

* Crew: 6

* Capacity: 88 passengers

* Payload: 150,000 kg (330,000 lb)

* Length: 68.96 m (226 ft 3 in)

* Wingspan: 73.3 m (240 ft 5 in)

* Height: 20.78 m (68 ft 2 in)

* Wing area: 628 m² (6,760 ft²)

* Empty weight: 175,000 kg (385,000 lb)

* Loaded weight: 229,000 kg (505,000 lb)

* Useful load: 230,000 kg (508,000 lb)

* Max takeoff weight: 405,000 kg (893,000 lb)

* Powerplant: 4× Lotarev D-18 turbofans, 230 kN (51,600 lbf) eac

* Maximum speed: 865 km/h (467 knots, 537 mph)

* Cruise speed: 800 km/h (430 knots, 500 mph)

* Range: 5,400 km (2,900 nm, 3,360 mi)

* Service ceiling: 12,000 m (35,000 ft)

* Rate of climb: ft/min (m/s)

* Wing loading: 365 kg/m² (74.7 lb/ft²)

* Thrust/weight: 0.41

 

C-5 Galaxy

 

* Crew: 8 typical (Pilot, first pilot, copilot, two flight engineers, three loadmasters)

4 minimum (Pilot, copilot, two flight engineers)

* Payload: 270,000 lb (120,000 kg)

* Length: 247 ft 1 in (75.3 m)

* Wingspan: 222 ft 9 in (67.89 m)

* Height: 65 ft 1 in (19.84 m)

* Wing area: 6,200 ft² (580 m²)

* Empty weight: 380,000 lb (170,000 kg)

* Loaded weight: 769,000 lb (349,000 kg)

* Max takeoff weight: 840,000 lb (381,000 kg)

* Powerplant: 4× General Electric TF39 high-bypass turbofans, 43,000 lbf (190 kN) each

* Maximum speed: 500 knots (570 mph, 920 km/h)

* Range: 3,257 nm (3,749 mi, 6,033 km)

* Service ceiling: 34,000 ft (10.4 km)

* Rate of climb: 1,800 ft/min (9.1 m/s)

* Wing loading: 120 lb/ft² (610 kg/m²)

* Thrust/weight: 0.22

* Takeoff roll: 8,400 ft (2,600 m)

* Landing roll: 3,600 ft (1,100 m)

* Fuel capacity: 51,150 US gal (193,620 L)

 

Boeing 747-400F

 

Fuselage Width 6.50m

Height 19.51m

Length 70.67m

Wingspan 64.92m

Tailplane Span 22.17m

Weights

Maximum Take-Off Weight 396,900kg

Cargo 113,000kg (124t)

Capacity

Main Deck Volume 605m³ (21,347ft³), 30 pallets, size 244cm x 318cm (96in x 125in)

Lower Deck Volume 159m³ (5,600ft³), 32 LD-1 containers

Bulk Cargo Volume 15m³ (520ft³)

Engines

P&W PW4062 Maximum thrust: 281.57kN (63,300lb)

R-R RB211-524H2-T Maximum thrust: 264.67kN (59,500lb)

GE CF6-80C2B5F Maximum thrust: 276.23kN (62,100lb)

Performance

Cruise Speed Mach 0.85

Range 8,240km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av serieproduserte maskiner har An-124-100M vært den største når det kommer til dimensjoner og payload, men her skulle tar A388F ta over når det kom til payload. Men som vi vet, sistnevnte blir ikke satt i produksjon før tidligst 2014, om det skjer i det hele tatt.

Når det kommer til høyeste MTOW for serieproduserte fly vil A388 være kongen på haugen, med god margin. For alle fly ligger An-225 noen tonn over A388.

Ellers, så er fremdeles Spruce Goose størst når det kommer til vingespenn, men den nådde som kjent aldri serieproduksjon heller.

744ER har høyere MTOW enn A124, men som tallene til Einar viser, så er den noe mindre når det kommer til størrelsen. Dog, 744, er noe lengre, og 748i/F vil være det lengste passasjerflyet i produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...