Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvem er størst av An-124 og 747 Cargo versjon? (Er det 747-400 som er største jumboen?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Siden A124 er verdens største SERIEPRODUSERTE fly, regner jeg med at den er større enn 747. Ifølge det jeg har hørt, er jo An124 verdens største SIVILE fly, men slått av A380 nå da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 An-225 er vel sivilt det også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Okey! Men, Antonov har et fly som er enda større? stemmer ikke de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 AN225, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 AN 225 ja! okey Tror foresten jeg såg en An-124 på flesland i dag! (igrunn derfor jeg lurer) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Kan det stemme at de var en AN-124 på fleland i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 AN 225 ja! okey Tror foresten jeg såg en An-124 på flesland i dag! (igrunn derfor jeg lurer) hehe Det var jo det jeg sa :smirk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Siden A124 er verdens største SERIEPRODUSERTE fly' date=' regner jeg med at den er større enn 747. Ifølge det jeg har hørt, er jo An124 verdens største SIVILE fly, men slått av A380 nå da... [/quote'] Kan vi ikke kalle A380 for serieprodusert nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 AN 225 ja! okey Tror foresten jeg såg en An-124 på flesland i dag! (igrunn derfor jeg lurer) hehe Noen som kan bekrefte dette, jeg vil gjerne se en slik fugl live. Dersom den er der tar jeg turen dit opp ved første anledning, så sant ingen kommer å sier at den drar igjen tidlig i morra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg kan bekrefte den er der, men ikke kati den drar. Her er den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg er vertfall 100% sikker på at det landet en Antonov der i dag! For de såg jeg:P menne, om de var en An-124? hmm.. I følge folk jeg jobber med er vist denne maskina jeg såg ofte nerom Flesland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Er ikke skjeldent, nei. Var nok en 124, jeg kan ivertfall garantere at det ikke var en 225! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Er ikke skjeldent' date=' nei. Var nok en 124, jeg kan ivertfall garantere at det ikke var en 225! [/quote'] Hehe, trodde ikke heller at de var en 225 menne, for allt jeg vet så lager kanskje Antonov andre maskiner en 124 å 225 også? eller? Er ikke så inne på Antonov jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Snakket nettopp med noen oppe på Flesland, de vet ikke når den drar annet enn at det blir i morra. Da får jeg bare håpe på det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 AN-124 * Crew: 6 * Capacity: 88 passengers * Payload: 150,000 kg (330,000 lb) * Length: 68.96 m (226 ft 3 in) * Wingspan: 73.3 m (240 ft 5 in) * Height: 20.78 m (68 ft 2 in) * Wing area: 628 m² (6,760 ft²) * Empty weight: 175,000 kg (385,000 lb) * Loaded weight: 229,000 kg (505,000 lb) * Useful load: 230,000 kg (508,000 lb) * Max takeoff weight: 405,000 kg (893,000 lb) * Powerplant: 4× Lotarev D-18 turbofans, 230 kN (51,600 lbf) eac * Maximum speed: 865 km/h (467 knots, 537 mph) * Cruise speed: 800 km/h (430 knots, 500 mph) * Range: 5,400 km (2,900 nm, 3,360 mi) * Service ceiling: 12,000 m (35,000 ft) * Rate of climb: ft/min (m/s) * Wing loading: 365 kg/m² (74.7 lb/ft²) * Thrust/weight: 0.41 C-5 Galaxy * Crew: 8 typical (Pilot, first pilot, copilot, two flight engineers, three loadmasters) 4 minimum (Pilot, copilot, two flight engineers) * Payload: 270,000 lb (120,000 kg) * Length: 247 ft 1 in (75.3 m) * Wingspan: 222 ft 9 in (67.89 m) * Height: 65 ft 1 in (19.84 m) * Wing area: 6,200 ft² (580 m²) * Empty weight: 380,000 lb (170,000 kg) * Loaded weight: 769,000 lb (349,000 kg) * Max takeoff weight: 840,000 lb (381,000 kg) * Powerplant: 4× General Electric TF39 high-bypass turbofans, 43,000 lbf (190 kN) each * Maximum speed: 500 knots (570 mph, 920 km/h) * Range: 3,257 nm (3,749 mi, 6,033 km) * Service ceiling: 34,000 ft (10.4 km) * Rate of climb: 1,800 ft/min (9.1 m/s) * Wing loading: 120 lb/ft² (610 kg/m²) * Thrust/weight: 0.22 * Takeoff roll: 8,400 ft (2,600 m) * Landing roll: 3,600 ft (1,100 m) * Fuel capacity: 51,150 US gal (193,620 L) Boeing 747-400F Fuselage Width 6.50m Height 19.51m Length 70.67m Wingspan 64.92m Tailplane Span 22.17m Weights Maximum Take-Off Weight 396,900kg Cargo 113,000kg (124t) Capacity Main Deck Volume 605m³ (21,347ft³), 30 pallets, size 244cm x 318cm (96in x 125in) Lower Deck Volume 159m³ (5,600ft³), 32 LD-1 containers Bulk Cargo Volume 15m³ (520ft³) Engines P&W PW4062 Maximum thrust: 281.57kN (63,300lb) R-R RB211-524H2-T Maximum thrust: 264.67kN (59,500lb) GE CF6-80C2B5F Maximum thrust: 276.23kN (62,100lb) Performance Cruise Speed Mach 0.85 Range 8,240km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Av serieproduserte maskiner har An-124-100M vært den største når det kommer til dimensjoner og payload, men her skulle tar A388F ta over når det kom til payload. Men som vi vet, sistnevnte blir ikke satt i produksjon før tidligst 2014, om det skjer i det hele tatt. Når det kommer til høyeste MTOW for serieproduserte fly vil A388 være kongen på haugen, med god margin. For alle fly ligger An-225 noen tonn over A388. Ellers, så er fremdeles Spruce Goose størst når det kommer til vingespenn, men den nådde som kjent aldri serieproduksjon heller. 744ER har høyere MTOW enn A124, men som tallene til Einar viser, så er den noe mindre når det kommer til størrelsen. Dog, 744, er noe lengre, og 748i/F vil være det lengste passasjerflyet i produksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Noen som vet om den har dratt fra flesland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Den var der :grin: jeg så den i morges, skal se om jeg kan legge ut et bilde senere hvis de ble bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.