Gå til innhold

Vatsim/IVAO


Magnus Eliassen

Anbefalte innlegg

Hvor mange er det egentlig som er pålogget på IVAO i gangen, sammenlignet med VATSIM?? Leste på Wikipedia at det er 700-900 pålogget (peak-time) sammenlignet med 1000 påloggede på Vatsim (peak-time), men kan dette være rett? I så fall er det veldig rart at det er så få her på forumet her som er IVAO brukere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke riktig! For det meste er på dagtid IVAO har mest folk og på natterstid (norsk tid) at VATSIM har mest. Grunnen til at det ikker så mange IVAO brukere her er at de fleste bor nede i Tyskland, Nederland, Frankrike osv. Norge er nesten ikke representert på IVAO noe jeg synnes er veldig synd ettersom at både Military world tour og Dangerous approach tourene går innom Norge... Stortsett alle land bortsett fra Norge har ett eget VACC på IVAO. Norge er det eneste landet som ikke har dette fordi alle norske simmere flyr på VATSIM i stedet for IVAO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njål, jeg tror du skal endre den med VATSIM... tror det skal stå Vigra. Uansett man kan ikke si at IVAO er noe dritt fordi det nesten aldri er kontrollere på. ENESTE grunnen til at det ikke er kontrollere på, er fordi vi Norske driver med VATSIM hele tiden. Skjønner ikke hva folk klager på asså. Hva med å prøve å fly nede i Europa hvor det så og si er smekkfult på ettermiddagen. Bli med i virtuelle flyselskap som flyr på IVAO og prøv å bli med på groupflights. Så skal vi nå se hva som er dritt. I tilleg er det MYE mindre lagg på IVAO i forhold til VATSIM og kvaliteten på kontrollerne i Europa er mye bedre på IVAO i forhold til VATSIM. Så vidt jeg vet så holder IVAO faktisk rekkorden også på antall påloggete på det årlige rekord settings flyinnet... I tilleg så krasjer IVAO serverne mye sjeldnere enn VATSIM, og alle klientene deres (Pilot, ATC og "Servinfo") Er så sykt mye bedre enn VATSIM. Groupflights er mye mer vanlig også...

 

Folkens! Si Hva dere vil om IVAO, men jeg vet at hvertfall halvparten av dere her som slenger dritt om IVAO har enten ikke prøvd det, eller bare prøvd å fly i Norge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilleg er det MYE mindre lagg på IVAO i forhold til VATSIM og kvaliteten på kontrollerne i Europa er mye bedre på IVAO i forhold til VATSIM.

 

Der håper jeg du tuller, for kvaliteten på IVAO er LANGT fra så god som den er på VATSIM. Og det er grunnen til at jeg valgte, og fortsatt velger VATSIM fremfor IVAO.

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivaoi er noe dritt.

 

IAVO er ikke noe drit, det er et alternativ til VATSIM..

 

Til dere andre som lurer på dette, vel tenk over det litt.. Ikke favoriser den ene fremfor det andre, da begge to har sitt alternativ.

 

Samme som FSInn kontra Squawkbox 3 - Begge er et alternativ

 

PS...

 

VATSIM er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker VATSIM sier at IVAO er noe drit, og de som bruker IVAO synes VATSIM er drit. Jeg har snakket med en som er C1 på IVAO og han kunne ikke tenke seg å bytte til VATSIM. Han sa faktisk at VATSIM er for de som er "newbee". Han hadde prøvd VATSIM, og etter et forsøk gikk han tilbake til IVAO igjen.

 

Min mening er at det er mye bedre ATC "klienter" til VATSIM enn det er til IVAO.

 

-At det IVAO er noe dårligere vil jeg heller ikke si, men nå er det også sånn der at man ikke trenger noen form for trening for og få student rating der:=) Det vil si at du kan logge på som ENOS_CTR der uten og ha snakket med en eneste instruktør. Det vil jeg si gjør at ATC kvaliteten kan variere litt på de forskjellige flyplassene på IVAO.

 

Noen som er enige?

/Daniel Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til info, man kan logge på som hva som helst i Norge på IVAO, men på IVAO må du faktisk være Senior Student for å i det hele tatt få sitte GND på f.eks Amsterdam. Noen plasser må du være SS for å få sitte Delivery! Grunnen til at det ikke er krav til Rating i Norge, er fordi at det ikke er noe VACC der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med IVAO (har jeg merket) er at det er ATC andre steder enn på VATSIM, og at det er jevnt over ca. like mange ATC fra kl. 14-15 til 21-22. Mens det på VATSIM nesten ikke er noe ATC i 14-15 tiden, men da enda mere enn IVAO i 20-22 tiden.

Dessuten er ATC på IVAO hovedsaklig i sør-europa, mens på VATSIM er det hovedsaklig i Nord/Mellom-Europa...

Stemmer det? :cool:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...