Carl Fredrik Ness Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Oi, skummelt http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/20/495604.html Rart at ikke loading personellet dobbelt sjekket når dette sansyngeligvis var et rent cargo fly, siden det er vel kun det som kommer av B747 fra Korean Air til Gardermoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Bare for å legge til var det trolig en sikkerhetslanding på Gardermoen idag. Aner ikke hva det var for et fly, men akkurat da jeg hørte på min egen stream var det snakk om noe feil med en motor + av de ga rapport om antall passasjerer ombord + fuelmengde og at de ville returnerte til et eller annet (Trolig GM). Jeg synes jeg hørte S-tail, men er ikke sikker på om det var de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Fredrik Ness Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Dette skjedde visstnok i 2004. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja det vet jeg, men siden det var noe om Gardermoen og action la jeg det til. Sorry. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Fredrik Ness Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 no problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har lest havari raporten og de fortsatte til Seoul... Havari raporten kan leses her: KAL520_HL7467 Havarirapport Overskriften var litt overdrevent da, de fortsatte turen til Seoul og flyttet på noen paller på cruise... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Joda de flyttet noen paller for å bedre CG, men fortsatt var CG 7,2% bak bakre CG limit under landing. Dette resulterte også i at "Flight ground switch" på neseleggen ble aktivert ved ca 60 knop, som igjen førte til at de mistet nosewheel steering under rollout. Alt gikk jo bra, men de måtte stoppe på banen og taues til parking. Selv om det kanskje ikke var så alvorlig som avisene vil ha det til så var det jo helt klart en alvorlig situasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 "Sekunder unna..." Var vel i så fall kg eller cm unna... M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Dagbladet går tydeligvis på samme kurs som VGs journaliser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette var jo før min tid, men jeg har snakket litt med de andre her på jobben, og de mener det ikke var SAS Cargo/Spirit Cargo, men SGS (SAS Ground Service) som var årsaken til hendelsen. Vistnok skulle flere av de i SAS Cargo ha påpekt at noe var galt med lasten, men ansvarlige i SGS og Korean Air sin supervisor hørte ikke på dem. Han i SGS jobber vist heller ikke her lengre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.