Gå til innhold

Sekunder unna flystyrt på Gardermoen


Carl Fredrik Ness

Anbefalte innlegg

Bare for å legge til var det trolig en sikkerhetslanding på Gardermoen idag.

 

Aner ikke hva det var for et fly, men akkurat da jeg hørte på min egen stream var det snakk om noe feil med en motor + av de ga rapport om antall passasjerer ombord + fuelmengde og at de ville returnerte til et eller annet (Trolig GM).

 

Jeg synes jeg hørte S-tail, men er ikke sikker på om det var de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de flyttet noen paller for å bedre CG, men fortsatt var CG 7,2% bak bakre CG limit under landing.

Dette resulterte også i at "Flight ground switch" på neseleggen ble aktivert ved ca 60 knop, som igjen førte til at de mistet nosewheel steering under rollout.

Alt gikk jo bra, men de måtte stoppe på banen og taues til parking.

 

Selv om det kanskje ikke var så alvorlig som avisene vil ha det til så var det jo helt klart en alvorlig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo før min tid, men jeg har snakket litt med de andre her på jobben, og de mener det ikke var SAS Cargo/Spirit Cargo, men SGS (SAS Ground Service) som var årsaken til hendelsen. Vistnok skulle flere av de i SAS Cargo ha påpekt at noe var galt med lasten, men ansvarlige i SGS og Korean Air sin supervisor hørte ikke på dem. Han i SGS jobber vist heller ikke her lengre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...