Gå til innhold

Flyfilming?


Anbefalte innlegg

Det er vel avhengig av vilke restriksjoner som gjelder for akkurat den flyplassen....

På Torp så hang det tidligere skilt med fotoforbud av militære grunner, men nå er de borte (Såvidt jeg kan se)...

Henger det slike skilt på flyplassen du tenker på, så er det ikke lov å hverken ta bilder eller filme noe uten spesiell tillatelse.... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Hvis ikke så er det bare å slå seg løs med kameraer av alle slag... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det er iallefall sånn jeg har forstått det... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg var og spilte inn en film i Frankfurt på flyplassen der. (Filmen var til en kunkuranse i Hessen hvor filmen faktisk vant. Jeg var hovedrolleinnhaver skryt skryt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image])

Da søkte vi om å få filme, og vi fikk et rimelig langt brev i svar.

For å gjøre det kort så fikk vi lov til å filme alt utenom; Checkin skranker, butikker, ansatte, flyselskapslogoer og alt annet som kunne være av reklame, så det var ganske strengt.

Vi ble også flere ganger spurt om vi hadde lov til å filme her.

Så, pass på [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med filming / fotografering på flyplasser praktiseres vel forskjellig rundtomkring. Ved ankomst til Newark-flyplassen i fjor stod jeg i bagasjeutleveringsområdet og filmet et par SAS-fly gjennom vinduet. Da kom det en vakt og sa at det slett ikke var lov å filme der...

Noen mnd før var jeg i Kina, og gikk rundt og filmet masse på flyplassen i Beijing, uten at noen sa en dritt... litt rart å se at de i et kommunistdiktatur er mindre nøye på sånt enn i USA... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren 2000 var jeg og familien i Tyskland. Før vi dro, merket jeg meg hvor tre flybaser for jagerflyet Tornado lå. Var og besøket alle tre. Var litt usikker på dette med fotografering. Ved en av basene gikk jeg bort til "resepsjonen/skranken" og spørte om jeg kunne ta et bilde av inngangspartiet/hovedporten. Etter at vakta hadde ringt til en eller annen "sjef", ble svaret kontant NEI. Jeg ville bare ha et bilde av porten og et utstillingsfly som sto rett innenfor............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle si at jeg har opplevd det som Mathias skriver. Tror faktisk det er noen regler om det dere også, men ansatte, check-in, logoer og slikt....

Jeg filma litt på Schiphol, eller prøvde i hvertfall, og ble stoppet for jeg ikke hadde tilatelse til å filme der. (Concourse D, E)

Noen som vet noe mer?

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Johannes Winther Farstad:

er det lov å filme inne fra flyet, eller har det moen utløsning på instrumentene i flyet? (noe som ville vært litt trasig..) [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

D går fint å filme i cockpit (Saab340), selv gjorde eg d i høst (selfølgelig spurte eg om lov da), litt problematisk å få med alt (zoom ut) for det er ganske trangt, og litt vanskelig å få med hva de trykker på oppe i taket [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] , og eg må si eg har lært en del av se den videoen om igjen og om igjen og om igjen ... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filma i cockpit på en C172 (LN-IKY), og det gikk da greit. Eneste en må passe på er å ikke zoome for mye, pga all ristinga, spesiellt på bakken. Ellers er det rimelig trangt å holde på. Fikk bla med innflyging til Haugesund. Fett, men resultatet ble så som så [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Neste gang skal jeg ha kamera med stabilisator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere man kan få lov til å filme inne i flyet, og komme inn i cockpiten for å filme?

da mener jeg flyselskap som braathens, sas widerøe osv..

jeg filmet en dhc8 som landet og tok av fra svolvær..

helt utrolig hvor liten rullebane de bruker for å ta av!! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...