Gå til innhold

Takterrasse på Schiphol AMS


Stian Haabeth

Anbefalte innlegg

Takterrassen er fremdeles åpen på schipol, jeg var der sist i juni 2006. Den er ikke åpen hele tiden. Jeg husker ikke tidene, men mener den stenger rundt 6 tiden på kvelden. Den stengte iallfall før det var mørkt. Noe annet som er gøy på schipol er å ta shuttlebussene (de er gratis) som går rundt hele flyplassen, de går til diverse parkeringsplasser for reisende og ansatte. Jeg hadde en hel søndag der, og angrer på at jeg ikke hadde satt meg inn i hvor de forskjellige gode spotteplassene var. Hvis du sjekker ut spotte info for AMS så kan du finne at det er en McDonalds som du kan sitte ved å se flyene lande og ta av. Fra takterrassen ser du terminal områdene veldig godt, men du ser ikke rullebanene noe særlig. Ta med kikkert eller € til de kikkertene som står på terrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av kartet som Tom linka til, så ser du at AMS er stooort, jeg var der på sommeren og svetta som en gris, hadde med meg vannflasker. Som sagt, så går de shuttlebussene rundt til alle de forskjellige parkeringsplassene, og de går hele tiden. Likevel kan det fort bli litt mye gåing. Hadde jeg bare hatt det kartet da... 18L er det mye trafikk på, særlig take-offs med heavies på ettermiddagen. Eventuelt, ta en taxi fra flyplassen til et av spotteplassene, og en taxi tilbake (om mobilen din virker i utlandet), vis kartet til sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...