Gå til innhold

Kender nogen RAF Museum i London?


Peter Henrichsen

Anbefalte innlegg

Leste om det samme stedet i en turistbrosjyre da vi var i London i sommer, fant dog aldri ut hvor det var, så det får bli noe man besøker neste gang man er i London. Vil forøvrig anbefale deg å ta en tur innom The Imperial War Museum med det samme du er i London. Der har de utstyr og krigstrofèer fra alle konfliktene Storbritannia har vært innvolverte i siden den første verdenskrig (inkludert en Spitfire, en Mustang, en FW-190, et vrak av en Zero, deler av vraket fra Rudolf Hess sin Me-110, og neseseksjonen fra en Lancaster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Vil forøvrig anbefale deg å ta en tur innom The Imperial War Museum med det samme du er i London. Der har de utstyr og krigstrofèer fra alle konfliktene Storbritannia har vært innvolverte i siden den første verdenskrig (inkludert en Spitfire, en Mustang, en FW-190, et vrak av en Zero, deler av vraket fra Rudolf Hess sin Me-110, og neseseksjonen fra en Lancaster).

 

Var der nå i helgen, kjempeflott museum, det er verdt et besøk! I tillegg er det gratis ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på RAF Hendon i sommer, og kan så absolutt anbefale et besøk. Museet er stort (aner ikke antall fly, men jeg var der i 2-3 timer og fikk ikke sett alt), med et godt utvalg av fly fra alle perioder. Noen flytyper som kan nevnes er Kawasaki Ki-100 (så vidt jeg vet den eneste gjenværende i verden), Messerschmitt Bf-109E, Bf-109G, Bf-110 & Me-262, Junkers Ju-87 & Ju-88, Heinkel He-111, Hawker Tempest, Supermarine Spitfire, NA Mustang, Hawker Hurricane, Handley-Page Halifax (fisket opp fra en innsjø i trøndelag på 70-tallet), Avro Lancaster, Short Sunderland, Republic P-47, Focke-Wulf Fw-190D, BAC Jet Provost, DH Vampire, Avro Vulcan, Blackburn Buccaneer, McDonnell-Douglas Phantom, Panavia Tornado, Eurofighter ++++++++

 

Museet er greit å finne (kart ligger på websiden du henviste til), og inngang er gratis(!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - vært der 2 ganger. Kan anbefales på det varmeste.

Men du trenger god tid.

Jeg selv overnattet på et motel i Colindale. Få minutter å gå fra undergrund/motel/Hendon.

En vaktmann lurte på min aksent hvor jeg kom fra.

Dermed endte det opp med full omvisning i Sunderland-

flyet som nordmenn hadde brukt. """"""

mvh Ø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...