Gå til innhold

Flysimulatorer


O85_

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg lurte på om det er noen som har fått æren av å prøve en av simulatorene til SAS eller Braathens?

Er det bare Piloter som har tilgang til disse eller kan Privat personer få prøve oxo?? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathens hadde i fjor sommer en bonuskampanje for sine Royal Wings medlemmer. For et visst antall bonuspoeng kunne meldemmene få en time i deres flysimulator. Tilbudet ble straks populært den tiden det var mulig å prøve, og synes også å huske at det sto i magasinet På Norske Vinger i fjor sommer at det kanskje var mulighter for det samme i år. Man får bare vente å se hva som dukker opp etterhvert fra den kanten.

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jonas Rettum:

Hei alle sammen!

Jeg lurte på om det er noen som har fått æren av å prøve en av simulatorene til SAS eller Braathens?

Er det bare Piloter som har tilgang til disse eller kan Privat personer få prøve oxo?? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Siden du spør så må jeg jo skryte litt da. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Har vært en uke på SAS Flight Academy i forbindelse med flygelerutdanningen. Vi hadde noen timer i både cockpit-trener og dynamisk simulator til MD80. Har også tidligere prøvd Braathens 737-sim på Fornebu, riktignok en av de som står stille da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Anders Presterud:

Siden du spør så må jeg jo skryte litt da. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Har vært en uke på SAS Flight Academy i forbindelse med flygelerutdanningen. Vi hadde noen timer i både cockpit-trener og dynamisk simulator til MD80. Har også tidligere prøvd Braathens 737-sim på Fornebu, riktignok en av de som står stille da men...

åhåååå.....var det vanskelig å fly den md80 simulatoren?

sammenlignet med Fs, hvordan var det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I work for DDB in Denmark as a 3D and CGI final artist. Last year I worked on som new colors for Sterling Cargo. After the all the stuff was done they invitet some of us out with dinner and all that. But before all that we was in a B-727 sim in Kastrup, super cool. Since then one of my freinds called them once and I got the chance once more in a DC-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

I likhet med Anders Presterud har jeg også flydd MD80 i simulator ved SAS FlightAcademy i Stockholm.

Den er ikke vanskelig å fly, hvis du flyr bare for å fly... Men i det du begynner å skal følge sjekklister og fastlagte prosedyrer så blir det plutselig litt værre... Da skal du følge nøyaktig med på alle instrumenter, få med deg riktige "call-outs" til rett tid, i tillegg til å fly maskinen... Men etter et par timer så gikk det ganske greit...

Har også prøvd forsvarets F-16 simulator i Bodø, og den er heller ikke vanskelig å fly, men igjen er det det med å fly korrekt... Å lande er heller ikke så vanskelig, ganske likt simulatoren faktisk, bare det at det er litt lettere å beregne rullebanen i forhold til flyet....

Men hvis noen vil prøve simulator, søk flygelederskolen... De har innbakt en uke på SASFA, og bare den gjør utdannelsen verdt å ta... I tillegg til alle andre fordelene...

Mvh.

en meget happy flygelederaspirant ved Tromsø tårn/innflygingskontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...