Gå til innhold

Hvilket fly er dette?


Anders Eikeland

Anbefalte innlegg

Den på bildet er ikke lavvinget som en 737 i alle fall, man ser jo flybuken er "kontinuerlig" hele veien under. I beste fall er den skuldervinget, men gitt heller dårlig med operative alternativer der, og i tillegg at de typene vi jo foreslo frekventerer flyplasser i Stockholm, ville det overraske meg mye hvis det ikke var en BAe eller Avro dette. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bildet er ikke lavvinget som en 737 i alle fall, man ser jo flybuken er "kontinuerlig" hele veien under. I beste fall er den skuldervinget, men gitt heller dårlig med operative alternativer der, og i tillegg at de typene vi jo foreslo frekventerer flyplasser i Stockholm, ville det overraske meg mye hvis det ikke var en BAe eller Avro dette. ""

 

Ikke lett å si, men jeg ser ingenting på bildet som tilsier at ikke ett av Halvdan's alternativer er riktig. Mener meg enig med ham. I tillegg har 737 kun 2 motorer ""

Hilsen Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Må innse at jeg tok feil...

Seinere under oppholdet i helgen, så jeg flyet minst tre-fire ganger, men ingen av dem på Terminal 5 på Arlanda! Men det er vel kun for utenlandsflyvning?

 

Det morsomme fra i København i går.

Da vi skulle komme oss ut til Q400-maskinen, måtte vi kjøre buss i 4-5 minutter for å komme dit. Da så vi de store maskinene slik som A340, 747 osv. Jeg var på første bussen som gikk, så da vi stod utenfor flyet stod vi utenfor flyet og kikket rundt helt til siste bussen kom.

 

Med LN-RNE til Molde var det nordlig storm... Flyet ristet kontinuerlig og det var maks 5 minutter vi kunne ha av setebeltene. Vi landet også 15 minutter før rutetid.

En av de jeg reiste sammen med, klarte å kaste opp på grunn av den voldsomme turbulensen...

Jeg mener å huske at SAS bruker å si; "Håper du har hatt en behagelig flyreise med SAS Braathens og Star Alliance." Den setningen ble droppet denne gangen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Stockholm i helgen (Med LN-RPM, LN-BRO og LN-RNE) så jeg et fly kjøre over byen jeg ikke kan ha huske å ha sett før.

 

Bare for å få ut litt frustrasjon: Fly kjører ikke, enten flyr de eller så taxer de. Er ikke først og fremst pga. ditt innlegg jeg blir frustrert, men en på flyskolen som hele tiden snakker om hvor han kjører med flyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Stockholm i helgen (Med LN-RPM, LN-BRO og LN-RNE) så jeg et fly kjøre over byen jeg ikke kan ha huske å ha sett før.

 

Bare for å få ut litt frustrasjon: Fly kjører ikke, enten flyr de eller så taxer de. Er ikke først og fremst pga. ditt innlegg jeg blir frustrert, men en på flyskolen som hele tiden snakker om hvor han kjører med flyet

 

Hehe. Kjører ikke flyet? Min egen enkle definisjon av kjøring er noe som beveger seg ved hjelp av motorkraft ""

Men på fagspråk er det taxe/fly som er det korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med LN-RNE til Molde var det nordlig storm... Flyet ristet kontinuerlig og det var maks 5 minutter vi kunne ha av setebeltene. Vi landet også 15 minutter før rutetid.

En av de jeg reiste sammen med, klarte å kaste opp på grunn av den voldsomme turbulensen..

 

Det var ingen som sang "Fly Me Too The Moon" idag for å roe ned passasjerene siden det var turbulent? """"""

 

Det er nok en BAe-146 det der ja! Har sett Malmø Aviation og Atlantic Airways med sine BAe 146-200er på Tromsø en del ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...