Gå til innhold

Hovedflystajoner (Forsvarsstudiet 2007)


Cato Støle

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg innrømme at jeg er noget farget av at jeg jobber på Ørland, men ,men..

For Ørlands del så handler det om hele regionen. Vi har i dag mange ansatte som bor i de øvrige kommunene på Fosen samt i Trondheimsregionen, og det er flere prosjekter på gang nå for å gjøre disse mulighetene bedre. Og det er ikke værre for en luftforsvarsfamilie og bosette seg i denne regionen, når en hærfamilie kan bo i indre troms...

PS: En eller annen gang i løpet av de første 2 ukene i sept neste år, så skal det arrangeres en spotters day ifm den store Nato-øvelsen BAR07. ""

 

A r v i d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø, Ørlandet, Sola og Rygge, Ferdig med den saken ""

 

Beste forslag hittil ""

Å basere seg på en eller to stasjoner er etter hva jeg synes helt tragiskt. Vi burde kjøre på det vi har samt gi Rygge en skikkelig boost for å komme opp på akseptabelt nivå.

I tillegg ville jeg tilrettelagt og flyttet 10 fly fra Ørlandet/Bodø opp til Banak. Dette for å forlenge aksjonsradiusen deres i nordområdet med mange steinkast.

 

Fly lager foresten ikke støy.. bare litt brutal gromlyd!

Ville jo i mange tilfeller være vanskelig å få øye på dem hvis de ikke skulle lage lyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja men lurer på om den er fraflyttet:) Fin plass å slenge opp et telt på campingtur:)

 

Ja, tror den er fraflyttet! Vært fint som fritidshus! Masse fint turterreng, fiskevann og sist men ikke minst flyplassen rett utafor stuevinduet. Litt oppusing, bygd balkong for spotting, innredet en utendørs bar med navn "The Spot", deretter så er det bare å gjøre Evenes om til NATO HQ for min del! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om forsvaret flytter kampfly til Rygge, mister de retten til å klage på tilgangen på øvingsluftrom til evig tid.

 

Registrerer at Sjef Hærens styrker sier at han mener å flytte de taktiske helikopterene fra Bardufoss ikke kommer på tale. Det vet jeg Nodeland driter i, det gjorde Archer også i 2000, og det førte til at en viss GIH måtte minne minne GIL hvem som tjener hvem, og hvilken våpengren som "eier" 412'ene oppdragsmessig.

 

Når alt er sagt, er hva generalene mener helt uintressant, da det ikke blir slik uansett. (Stortinget)

Mitt tips er at det blir 3 eller 4 stasjoner.

 

2? Sweet dreams Nodeland...... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...