Gå til innhold

Brattbakk satser på pilotkarriere


Martin Flikkeshaug

Anbefalte innlegg

At man ikke bør starte, betyr jo ikke at skolen setter en stopper for utdannelse hvis du er eldre enn 35 år ""

 

Vet flere som har startet etter 35 år og som likevel har fått seg en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEAR sitt opplegg er lagt til 36måneder. dvs. 3år

 

Ja, det er tilpasset 36 måneder, men du kan gjøre det mye raskere hvis du ønsker det. Du må f.eks. ikke være i USA i fulle 2 år. Jeg reiste hjem da jeg følte jeg hadde nok flytimer, 9 måneder før tiden. Er du ivrig og leser ATPL-teorien mens du er i USA, så trenger du ikke så mye tid her hjemme før du avlegger eksamene. Plutselig har du spart et par måneder på det også. Det er egentlig mest opp til hver enkelt hvor lang tid man ønsker å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere hos oss som begynte sent... vi har en fra England som var 36 år når han sluttet i politiet og så tok sin første flytime og er nå skipper hos oss i dag etter å ha flydd i ca 10 år, og vi har en fra USA som sluttet i FBI, tok flyverutdanningen men mistet jobben i TWA etter 11. September. Han er styrmann idag, men skal snart på skipperkurs.

 

Livserfaring og modenhet betyr ofte mye, mye mer i en ansettelsesprosess enn hva ung alder og mulighet for mange års tjeneste i selskapet har!

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...