Gå til innhold

Timer ikke logget på VATSIM?


Espen Johnsen

Anbefalte innlegg

Er det flere der ute som ikke får logget timene sine på VATSIM? Jeg synes antall timer på statsen min der har vært rimelig konstant en stund nå, og sjekket det litt nøyere. Jeg ser at det er mange timer som rett og slett ikke er logget... Svært irriterende da jeg ikke får sittet på ENGM i det hele tatt (får ikke over 20 timer) før de nye reglene trer i kraft.

 

Er det andre som har samme problem, eller er mitt system det er noe i veien med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid du er på VATSIM blir logget uavhengig av Serverinfo ONline eller OFFline.

 

Vatsim logger all tid du er på en av de servere du ser i lista når du logger på - men det kan ta tid før det blir registrert på din ID i Vatsim.

 

Ikke helt Jan.. om dataserverene er nede så er både servinfo og logging av tider nede.. Dette i følge poster på vatsimforummet fra en eller annen admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav:

VATSIM har 2 sett med servere;

- Det ene settet er de du logger deg på for å være ATC eller Pilot. Er disse serverne nede får du heller ikke logget deg på VATSIM.

- Det andre settet er serverne som tar seg av innsamling av statistikk fra de førstnevnte serverne. Det er disse serverne som "logger" aktivitet på VATSIM-serverne, og det er her ServInfo henter informasjon... Det er fremdeles mulig å logge seg på VATSIM som ATC eller Pilot selv om disse serverne tar "kvelden"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestått prøven; gjorde det før jeg anmodet om trening.

 

Dette er jo noe av problemet med de nye rating-kravene... Uten at jeg skal rippe for mye opp i en gammel diskusjon som fant sted før jeg ble med i Vatsim. Får bemanne i utkanten så lenge.

 

Jeg synes det til tider det kan bli noe ensformig med kun ILS-approacher og hadde tenkt å bemanne ENBR nærmere jul med altenative/non-precision approacher (visual, vor, ndb) slik at pilotene kan trene litt annerledes prosedyrer også. VFR-trafikk er også hjertelig velkommen. Noe interesse for noe sånt der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...