Espen Johnsen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er det flere der ute som ikke får logget timene sine på VATSIM? Jeg synes antall timer på statsen min der har vært rimelig konstant en stund nå, og sjekket det litt nøyere. Jeg ser at det er mange timer som rett og slett ikke er logget... Svært irriterende da jeg ikke får sittet på ENGM i det hele tatt (får ikke over 20 timer) før de nye reglene trer i kraft. Er det andre som har samme problem, eller er mitt system det er noe i veien med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 i de periodene servinfo er nede, vil heller ikke timer online bli logget. hverken for ATC eller piloter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hva mener du med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hva mener du med det? - Det vil si at hvis du satt ATC da Servinfo var nede så vil ikke de timene bli logget. Det er helt sikkert feilen hvis de ikke er der enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Herregud mann, det skjønte faktisk jeg også.... Det jeg derimot ikke skjønte, var hva Servinfo har med loggingen av timer på Vatsim å gjøre. Hvis du ikke har et svar på det, så la vær å svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Tid du er på VATSIM blir logget uavhengig av Serverinfo ONline eller OFFline. Vatsim logger all tid du er på en av de servere du ser i lista når du logger på - men det kan ta tid før det blir registrert på din ID i Vatsim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johnsen Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Vatsim logger all tid du er på en av de servere du ser i lista når du logger på - men det kan ta tid før det blir registrert på din ID i Vatsim. Jan, vet du hvor lang tid det evt tar? Jeg satt 4-5 timer 19. november, altså for en uke siden, men på statsen min er det logget 7 min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Tid du er på VATSIM blir logget uavhengig av Serverinfo ONline eller OFFline. Vatsim logger all tid du er på en av de servere du ser i lista når du logger på - men det kan ta tid før det blir registrert på din ID i Vatsim. Ikke helt Jan.. om dataserverene er nede så er både servinfo og logging av tider nede.. Dette i følge poster på vatsimforummet fra en eller annen admin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 19.11.06 var du logga på som ENBR 7 min 30 sec. Det er alt som er logget Du kan sjekke det selv på Staticks på Vatsim. Trond = Jepp agree Men hvis serveren du er logged på ikke er nede så blir tiden du er på registrert - You agree?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja det er vi enige om, men da vil du heller ikke få logget deg på Vatsim, og følgelig vil du heller ikke få timer som ikke blir registrert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hehe, skjønte ikke hva du mente i stad Men da har du svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja det er vi enige om, men da vil du heller ikke få logget deg på Vatsim, og følgelig vil du heller ikke få timer som ikke blir registrert! Exactly !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hans Olav: VATSIM har 2 sett med servere; - Det ene settet er de du logger deg på for å være ATC eller Pilot. Er disse serverne nede får du heller ikke logget deg på VATSIM. - Det andre settet er serverne som tar seg av innsamling av statistikk fra de førstnevnte serverne. Det er disse serverne som "logger" aktivitet på VATSIM-serverne, og det er her ServInfo henter informasjon... Det er fremdeles mulig å logge seg på VATSIM som ATC eller Pilot selv om disse serverne tar "kvelden"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 AMEN^... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 OM du har sitti nok til å sitte på en CA, og du selv føler du vil beherske det mener nå jeg at det ikke er vits å vente på at statistikken skal på riktig først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johnsen Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Ja, ja... Nå blir det i alle fall for sent til CA for min del. Noen som vet hva ventetiden er på SS-trening? Det er vel eneste måten å få sitte litt CA på? Skulle gjerne hatt litt mer trafikk enn det er i utkant-Norge til vanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har ventet 4 måneder på ss trening. Tenker at det går litt fortere nå når de har satt igang igjen.., men det står vel en del folk på lista allerede. Ta unna prøva fort så går det også fortere før du får trening. Du havner vel ikke på ventelista før du har bestått prøven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johnsen Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Har bestått prøven; gjorde det før jeg anmodet om trening. Dette er jo noe av problemet med de nye rating-kravene... Uten at jeg skal rippe for mye opp i en gammel diskusjon som fant sted før jeg ble med i Vatsim. Får bemanne i utkanten så lenge. Jeg synes det til tider det kan bli noe ensformig med kun ILS-approacher og hadde tenkt å bemanne ENBR nærmere jul med altenative/non-precision approacher (visual, vor, ndb) slik at pilotene kan trene litt annerledes prosedyrer også. VFR-trafikk er også hjertelig velkommen. Noe interesse for noe sånt der ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Når PC'en min kommer i retur frisk og rask vil jeg gjerne ha mer erfaring med den slags Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.