Gå til innhold

Hett tips! Nord-Norge Fly-in


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt ok med Rating Restrictions. Hvis det er sånn at det er veldig masse fly som kommer så er jo det en god idè, men oppdeling kan også være en god idè, men det blir jo ikke så "Real" da dette ikke gjørs på ENBO.

 

Men hvis jeg blir S3 i morgen så tar jeg gjerne en sektor i ENBD eller ENBO ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei agine.. ""

Skal overhodet ikke legge meg så mye opp i opplegget deres,men Erik & co:

Greit med at Hanne styrer dette og KAN pålegge til at man må ha S3 ratining,for meg ser dette helt unødvedig ut.(da bør hun heller gå i tenkeboksen)Har man S1 rating SÅ KAN MAN SITTE SOM APP på de mindre flyplassene!

Fra mitt synspunkt er det nok med at SCVACC kommer med den crazye regelen om S3 på CapitalAirports nå fra nyttår.. ""

Dette gjelder ikke Værnes,Bodø og Langnes så er det sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal la Hanne og Erik få siste ordet i rating på Bodø...

 

Men OK, nytt av dagen er nøyaktig klokkeslett og en del av posisjonene. Tiden blir altså 1700z til 2100z (1800 til 2200 lokal tid)

 

NB: Alle posisjoner i prioritert rekkefølge!

 

Bodø Control:

1: ENBD_N_CTR

2: ENBD_C_CTR

3: ENBD_E_CTR

 

Approach:

1: Bodø Approach (ENBO_APP)

2: Tromsø Approach (ENTC_APP)

3: Bardufoss Approach (ENDU_APP)

 

Tower:

1: Evenes Tower (ENEV_TWR) OBS, ansvar for ENNK Narvik/Framnes

2: Alta Tower (ENAT_TWR)

3: Andøya Tower (ENAN_TWR)

4: Banak Tower (ENNA_TWR)

5: Kirkenes Tower (ENKR_TWR) OBS, ansvar for ENVD Vadsø

6: Bodø Tower (ENBO_TWR)

7: Tromsø Tower (ENTC_TWR)

8: Bardufoss Tower (ENDU_TWR)

 

Alle interreserte ATC-er kan sende en e-post til Erik på accsca17(at)vaccsca(dot)org , og nevn hvilken posisjon du ønsker, og til hvilke tider du regner med å være tilgjengelig.

 

Uenighet over prioriteringslista bør taes opp med meg.

 

Vi (jeg og Erik) regner også med at en del piloter kan ha lyst til å fly nordover fra Værnes, men det er "første mann til mølla" på VACCSCA's booking-sider. ENBD_S_CTR (Bodø Control South) er også aktuell som "feeder" for fly lengere sørfra. Og så har vi selvsagt ENOB_CTR (Bodø Oceanic) som dekker svalbard, dersom det skulle være interesse for dette.

 

Kan være verdt å nevne at det vil bli en posisjon også for Helgeland TMA, men den kommer ikke med på lista intill videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har det kommet et par endringer i posisjons-prioriteringen:

1: ENBD_N_CTR

2: ENBD_C_CTR

3: ENBD_E_CTR

4: ENOB_CTR (Bodø Oceanic)

 

Approach:

1: Bodø Approach (ENBO_APP)

2: Tromsø Approach (ENTC_APP)

3: Bardufoss Approach (ENDU_APP)

4: Bodø Control (ENHE_APP) Area Control, Helgeland TMA

 

Tower:

1: Evenes Tower (ENEV_TWR) OBS, ansvar for ENNK Narvik/Framnes

2: Alta Tower (ENAT_TWR)

3: Andøya Tower (ENAN_TWR)

4: Banak Tower (ENNA_TWR)

5: Kirkenes Tower (ENKR_TWR) OBS, ansvar for ENVD Vadsø

6: Bodø Tower (ENBO_TWR)

7: Tromsø Tower (ENTC_TWR)

8: Bardufoss Tower (ENDU_TWR)

 

Dette er tilsammen 16 posisjoner, så det skulle i alle fall være nok å ta av...

 

Det ser også ut til at det ikke vil bli andre krav for ATC posisjoner enn det som står i VACCSCA's rettningslinjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig så enig. Jeg har nesten 270 timer som student derav nesten 92 av de på Bodø Approach. Tror nok jeg kjenner flyplassen godt nok til å være Approach der "" Synnes det blir feil å sette rating krav. Synnes det burde være opp til den enkelte om de selv mener de er klar for å sitte på den aktuelle flyplassen.

Timetall og hvor godt du kjenner flyplassen forteller ikke noe om hvor god du er som ATC.. En rating vil fortelle litt om hvor mye kunnskaper man har som kontroller, og skulle det være "opp til noen" å bedømme hvem som skal kunne sitte hvor burde det være noen som er kjent med hvor godt hver enkelte er til å fungere i en gitt situasjon, altså noe som vil være noe vanskelig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke akkurat lagt ut en link til hvor man kan melde seg på, men skriver at mange har meldt seg på. Og for informasjon så kunne jeg tenkt meg enten ENBO_APP. ENHE_APP evt ENTC_APP.

 

Som skrevet i forrige innlegg så lanseres websidene i helga. Som Gunnar har skrevet i sin oversiktsmail så sendes mail med ønsket posisjon til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke akkurat lagt ut en link til hvor man kan melde seg på, men skriver at mange har meldt seg på.

Grunnen til at vi ikke har lagt ut en "påmeldingslink": Påmelding sendes pr. e-post. Jeg siterer meg selv fra et tidligere innlegg:

Alle interreserte ATC-er kan sende en e-post til Erik på accsca17(at)vaccsca(dot)org , og nevn hvilken posisjon du ønsker, og til hvilke tider du regner med å være tilgjengelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Websidene lanseres tidligst fredag, senest søndag, grunnet vår tekniske mann sitt frafær frem til fredag.

 

Så det blir én uke med intensiv PR for dette eventet. Det er fortsatt ledige posisjoner. I løpet av fredagen skal jeg sende ut en oppdatering på hvilke posisjoner som er besatt.

 

Da her jeg gitt Marek beskjed om å legge ut link til Northern Norway Event på Vaccsca

SO STAY TUNED!

 

Da var linken kommet på Vaccsca under Event og derfra more info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...