Gå til innhold

Tur til Memphis, USA


Jon Berg Jørgensen

Anbefalte innlegg

Planlegger å fly en tur til Memphis i USA med Cessna 172 i fsx når den er ferdig installert. Jeg skal fly Fra Værnes til Kvernberget, Vigra og videre til Florø før jeg setter kursen mot Shetland og Færøyene. Ville vert fint å ha noe ATC da "" Er det noen andre som har gjennomført en lignende tur noen gang? Er det noen som har noen tips? Hvis det blir vellykket kanskje jeg flyr turen Real world en gang ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy Chicago - Flesland i en 182RG med extended range tanks en gang i FS2000. Var en kjempeflott tur, men det går nok ikke å dele alle stoppene opp i en time. Slike turer blir også gjennomført i RL, og jeg vet om en som jobbet en stund med å fly småfly over dammen, men da hadde han installert en ekstra tank i bagasjområdet så han kunne ta hele turen i ett (mulig han stoppet en gang underveis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det er mange småfly som fly over til Europa fra USA. Det finnes jo egne firma som har spesialisert seg på slike oppdrag. På mange av flyene monterer dem såkalte ferrytanker inni flykabinen. Ferryflight international er et av disse firmaene.

 

her er utdrag fra deres Q&A:

 

Q. What types of aircraft can be ferried?

 

A. This depends on the collection country and the eventual destination. It also depends on the time of year. Basically, all aircraft of Cessna 172 size and larger can be ferried to most destinations.

 

Q. Will it be cheaper to dismantle, box and ship the aircraft?

 

A. Yes, if the aircraft is a two seat trainer or certain experimental aircraft. No, for all other aircraft of C172 size and above.

 

 

 

- Example. If your aircraft is a Piper Archer, you have to consider the following costs:- The flight to the dismantling airfield, a qualified mechanic to properly dismantle the aircraft and box it correctly, container box rental, ground transportation, shipping costs, reassembly at the destination airfield and a test flight with an approved designated representative. The final bill may well be 50% more than a ferry flight delivery.

 

- Timescales for this whole process can run into 8-10 weeks. A flown delivery will take around 5-10 days.

 

- Ask any aircraft mechanic/engineer. Dismantling and rebuilding an aircraft is a huge job. Problems during re-assembly are commonplace.

 

Så det tyder på at det blir svindyrt å pakke ned en C172 og skipe den over dammen fremfor å leie inn et ferryflightfirma.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...