Jon Berg Jørgensen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Planlegger å fly en tur til Memphis i USA med Cessna 172 i fsx når den er ferdig installert. Jeg skal fly Fra Værnes til Kvernberget, Vigra og videre til Florø før jeg setter kursen mot Shetland og Færøyene. Ville vert fint å ha noe ATC da Er det noen andre som har gjennomført en lignende tur noen gang? Er det noen som har noen tips? Hvis det blir vellykket kanskje jeg flyr turen Real world en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Ble meget stille her. Vil gjerne høre hva dere mener om planene Både ris og ros Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det hørres ut som en stor utfordring. Men har du ikke noe bedre og fine på. Må da være sinnsykt kjedelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Spørs om 172en har store nok tanker. Du må vel uansett legge ruten via Island og Grønland og selv da skal det holde hardt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ser det for meg! "Gander oceanic, Cessna N172CN, type Cessna 172, with you with a posision report! Just passed N50W50 next is ... " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 ...lykke til, men tror ikke du får fullført. Ikke uten og trikse med fuel OG ikke minst "time warp". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Har sjekket litt, 172en har nok lang nok rekkevidde hvis jeg er litt heldig med vinden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvor lang tid tror du vil bruke da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvor lang tid jeg vil bruke spørs hva du mener! Med grei vind (ikke for mye motvind, men greit med litt) vil det bli ca 40-50 timer på vingene. Hvis jeg flyr ca en time dagli vil jeg bruke ca 2 måneder til sammen. Spørs om det blir noen retur, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg fløy Chicago - Flesland i en 182RG med extended range tanks en gang i FS2000. Var en kjempeflott tur, men det går nok ikke å dele alle stoppene opp i en time. Slike turer blir også gjennomført i RL, og jeg vet om en som jobbet en stund med å fly småfly over dammen, men da hadde han installert en ekstra tank i bagasjområdet så han kunne ta hele turen i ett (mulig han stoppet en gang underveis) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorbjørn Alvim Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Arnfinn Halland fra Manger i Nordhordland fløy fra USA til Norge i sin Schweizer Teal i '75. Brukte 55 timer i lufta. Ruta han fløy m.m. står her: Teal-info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 men det går nok ikke å dele alle stoppene opp i en time. Det går nok ikke an å dele alle stoppene i en time, men mange av dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Spørs om 172en har store nok tanker. Du må vel uansett legge ruten via Island og Grønland og selv da skal det holde hardt. Har ikke alle Skyhawkene (unntatt de Reims-produserte) i Norge eller Europa for den del, fløyet den turen over fra Kansas i virkeligheten da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har ikke alle Skyhawkene (unntatt de Reims-produserte) i Norge eller Europa for den del, fløyet den turen over fra Kansas i virkeligheten da? Vet ikke, de kan vel være fraktet med skip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Blir litt lenge å vente på fsx Hvis alt går etter planen flyr jeg Værnes-kvernberget i dag De aktuelle lufttrafikktjeneste-enhetene blir da: Værnes TWR og APR, Bodø CTR og Kvernberget TWR. Kan desverre ikke garentere at jeg har tid til å fly i kveld Men jeg tror det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 joda det er mange småfly som fly over til Europa fra USA. Det finnes jo egne firma som har spesialisert seg på slike oppdrag. På mange av flyene monterer dem såkalte ferrytanker inni flykabinen. Ferryflight international er et av disse firmaene. her er utdrag fra deres Q&A: Q. What types of aircraft can be ferried? A. This depends on the collection country and the eventual destination. It also depends on the time of year. Basically, all aircraft of Cessna 172 size and larger can be ferried to most destinations. Q. Will it be cheaper to dismantle, box and ship the aircraft? A. Yes, if the aircraft is a two seat trainer or certain experimental aircraft. No, for all other aircraft of C172 size and above. - Example. If your aircraft is a Piper Archer, you have to consider the following costs:- The flight to the dismantling airfield, a qualified mechanic to properly dismantle the aircraft and box it correctly, container box rental, ground transportation, shipping costs, reassembly at the destination airfield and a test flight with an approved designated representative. The final bill may well be 50% more than a ferry flight delivery. - Timescales for this whole process can run into 8-10 weeks. A flown delivery will take around 5-10 days. - Ask any aircraft mechanic/engineer. Dismantling and rebuilding an aircraft is a huge job. Problems during re-assembly are commonplace. Så det tyder på at det blir svindyrt å pakke ned en C172 og skipe den over dammen fremfor å leie inn et ferryflightfirma. Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Da har jeg hatt en fin tur fra Værnes til Kvernberget. Dette blir morro. Hvem sa det ville bli kjedelig? Regner med jeg fortsetter til Vigra på fredag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.