Erik Hosle Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Hvilket flyselskap bruker disse to selskapene? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Star Tour charter iallefall fly fra SAS Braathens, Britannia Nordic og My Travel. Tror de bruker flere, men kommer ikke på de i farten. Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 mener og huske at ving chartrer MyTravel.. mulig jeg tar feil.. Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 MyTravel eier vel Ving såvidt jeg har forstått. De er en del av MyTravel. Samme som Saga er eid av MyTravel. Britisk såvidt jeg vet? Siter
M E Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 De nymalte Corsair flyene har samme logo som Star Tour...det er i hvertfall en forbindelse der! [image]http://p.airliners.net/photos/photos/2/2/2/1080222.jpg[/image] (Foto: Anders Presterud) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Sammenhengen er vel at de er under sammen konsern, det samme gjelder Britannia/ Fly nordic, Jetair, Arkefly, tidligere Thomson og Hapag-Lloyd. Det er helt sikkert flere flyselskaper som har blitt kjøpt opp av TUI konsernet, men kommer ikke på disse i farten. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ving bruker også Spanair Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ving er i MyTravel-gruppen og StarTour er i TUI-gruppen. MyTravel-gruppen er Engelsk, mens TUI-gruppen er Tysk. Ving og Saga hører egentlig til i samme selskap, og er begge MyTravel selskaper - og har sitt eget selskap: MyTravel Airways. Ving/Saga sitt flyprogram for Sommersesongen 06 Ving/Saga sitt flyprogram for Vintersesongen 06/07 Ving/Saga bruker bl.a. disse selskapene: MyTravel Airways (deres eget selskap) SAS Braathens EuroCypria Spanair Pegasus Sun Express Fly Nordic Malmø Aviation Air Europa Novair (Apollo sitt eget selskap) TUIfly Nordic tidl. Britannia (Star Tour sitt selskap) Ang. Star Tour, tror jeg ikke de lenger publiserer hvilke flyselskaper de benytter - men sitt eget selskap er selvsagt TUIfly Nordic. I tillegg benytter de en rekke andre selskaper som bl.a. Ving og Saga gjør - i tillegg til at alle selskaper "deler" noe kapasitet seg i mellom. Slik at man kan "komme utfor" å reise med Novair/MyTravel Airways/TUIfly Nordic(tidl. Britannia) - istedet for selskapets "eget" ("in-house") flyselskap. Generellt kan man si, at selskapene mest bruker sine egne selskaper i Vinter-sesongen (i tillegg til noen få andre selskaper) - mens de i sommersesongen ofte bruker svært mange selskaper pga. behov for økt kapasitet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.