Gå til innhold

Atlantis Oppskyting Lørdag


Ørjan Røberg

Anbefalte innlegg

For 3 eller 4 gang har Atlantis oppskytingen blitt utsatt. Først p.g.a værforhold, så ble det problemer med fuelcellene under tanking, og nå va det visst problemer med noe dem kaller ECO sensor. Det satses på oppskyting Lørdag. Verd å få med seg LIVE ""http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som syntes at billedtekstene her:

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3489&o=0

ikke var helt bra?

 

Regner meg ikke som noen ekspert, men

"Astronaut Heidemarie Stefanyshyn-Piper vinker etter at hun har blitt spent fast i romfergen." på bilde nummer 3. Har modifikasjonen til romferga vært innføring av stressless??

Ligna litt mer på det område der astronautene blir klargjort før de skal inn i ferga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sinsykt ja.

 

Romferga faller som en murstein med hjemlengsel. Gjennomsynk på ca 15000 ft/min hvis jeg ikke husker veldig feil. jeg har sett dem trene på det. Man tager en Gulfstream 2 (kraftig modifisert). Drar opp til ca 35 000 ft. Setter nesa nedover 30 grader nedover og motorene i revers.., Så trekker man opp og simulerer touchdown når understellet er ca 20 ft over bakken... dette er pga høydeforsjellen på cockpit i ferga og G2.

 

HELT spinvilt, ikke rart det er bare testpiloter som får gjøre det der. Men dæven å stillig det hadde vært å være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...