Gå til innhold

Ring fra Ryanair


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

Folk prater jo generelt en god del med hverandre på flyet uansett, så hva blir forskjellen?

 

Helt enig!!

 

Husker godt en episode jeg opplevde på en busstur en gang. En dame, som satt kanskje en 5-6 rader foran meg, satt og pratet i telefonen, og gjorde dette ganske lenge.. Plaget ikke meg, og jeg kunne knapt nok høre noe.. Plutselig reiser en fyr som sitter enda en to-tre rader bak meg seg, og går bort og skjeller ut damen fordi hun prater i mobiltelefon.. Da lurer jeg på: Hvis vedkommende som hun pratet med hadde vært på bussen sammen med henne, og de hadde ført akkurat den samme samtalen: Hadde han gjort det samme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk prater jo generelt en god del med hverandre på flyet uansett, så hva blir forskjellen?

 

Forskjellen er at enkelte har en tendens til å snakke høyere jo dårligere de hører personen i andre enden. Logikk, nei det har vi ikke sett "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir akkurat det samme som prate til han mannen på seterad 9F når du selv sitter på 9C ""

 

Egentlig er det ingen forskjell.

Det blir som på toget, Flytoget for eksempel, der har de mobilforbud i vognene sine fordi det skal være stille.

Det var det ikke tidligere.

Hva ble resultatet? Joda, det er mer støy der nå enn det var før ""

 

Hvorfor? Jo, fordi folk snakker med hverandre når de ikke kan snakke i mobiltelefon, og det høres veldig godt på det stillegående Flytoget ""

 

I et fly derimot, det skal litt til før du hører de to seterader bak deg prate i enten telefon eller med hverandre, nettopp pga støy.

 

Det å påstå at det er så irriterende at folk prater i mobiltelefon på bussen, på toget, på flyet(en gang i fremtiden) osv er egentlig bare tull, for det er ikke noe å klage over, det er ikke støyende, det er ikke irriterende, fordi du ikke merker det annet enn paret foran deg som snakker om hva de skal ha til middag ""

 

Skal man da klage på mobiltelefoner, så klag på samtaler mellom personer også, da er litt mer rettferdig!

 

Jeg prater til tider i mobiltelefon på toget eller t-banen eller bussen, og der hører folk såvidt hva jeg sier, fordi de prater høyere med hverandre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at selv om det kan bli lov med bruk av mobil på fly, så vil det komme begrensninger. Tenk deg en tur til Australia eller USA, hvor noen ønsker å sove, men sidemannen jabber i mobiltelefonen hele turen? Per i dag tvinges alle til å ta ned skoddene på vinduene til enkelte tider, slik at sovemønsteret skal opprettholdes. Jeg synes filmer, musikk og evt. medbrakt lesestoff er nok på slike turer. Folk kan heller betale 100 kr minuttet eller hva det nå er på in-flight telefonene, hvis de absolutt MÅ ringe noen mens de flyr. Hvorfor ikke heller ha bredbånd i flyene, slik at folk kan sende e-post? De fleste gjør jo det nå, heller enn å ringe ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...