Ivar Skaugstad Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Hei! De aller fleste har vel fått med seg dramaet som utarter seg nede i Midt-Østen i disse dager. Som kjent så er litt i overkant av 200 nordmenn nå evakuert fra det krigsherjede området, og fraktet til Damaskus i Syria. Britannia har fått en forespørsel fra UD om å bistå med et stk. 737-800 for å hente hjem de evakuerte nordmennene i morgen. Siden det kun er ett fly, og dette flyet ikke tar så mange som 200 passasjerer er det lagt ut en forespørsel på flere fly som kan bistå i den videre evakueringen. BLX375 vil ta av fra Gardermoen i retning Syria klokken 16:30 lokal tid i dag mandag. Det hadde vært flott om andre kunne være med å hente hjem de evakuerte, da UD sier ja takk til den hjelpen de kan få! Flightplan er som følgende; Oslo, Gardermoen (ENGM) - Damaskus, Damaskus Intl. (OSDI) OSLOB UL727 PENOR UN133 GRU UL621 BUKOV UN616 DINRO UL601 BAG UM856 MUT UB545 VESAR UL620 BALMA R655 CAK J222 LATEB Flytiden er beregnet til ca. 4h 40min, så vi vil lande i Damaskus 22:10 lokal tid, altså 21:10 norsk tid. Håper å se dere på Gardermoen, og det hadde vært flott med litt ATC også! Vel møtt! Siter
Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Jeg kommer med en 747 så tenker jeg vi skal få fart i sakene Siter
TOS Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Joiner med 747 eg og. Lufthansa av merke. Er på Gardermoen ca 16:10 tenkjer eg. Var på veg nedover i går men FS klikka over Polen hehe... Siter
Marius Helstad Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 er med trur det blir 737-900 eller 737-800 men da er gate 23 min! Siter
TOS Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Tar gate 50 eg. Nokon som anar noko om korleis et er med ATC dekning normalt i dei områda me skal til? Har ei føling av at det ikkje er det mest bemanna området? Vert det sett opp eigen com frekvens for oss internt? Ha ein fin dag folkens, så sjåast me på Gardermoen i ettermiddag! Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Er ATC på Gardermoen i stedet for. Har dessverre ikke mulighet til å være med utover kvelden. Det blir sikkert en fin tur nedover. Dessverre er årsaken til turen ikke så fin. Siter
Daniel Johnsen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Corsair føler de må hjelpe britannia og blir med=) Jeg kommer med 747 på gate 51=) Siter
Daniel Johnsen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 siden du sier la oss hente våre landsmenn, regner jeg med at det blir en retur flight? Siter
Marius Helstad Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 jeg må nokk desverre avlyse mikrofonen min er ødelagt og FS har klikka så Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 siden du sier la oss hente våre landsmenn,regner jeg med at det blir en retur flight? For mitt vedkommende blir det ingen returflight, desverre. Sees på Gardermoen om litt folkens! Britannia har fått gate 46 til disposisjon. Siter
Trond Meier Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 ENOS er også på for å følge dere litt på veien ut Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Herlig! Gleder meg gutter! Og forresten, om jeg ikke svarer underveis på PM, så kan grunnen være at jeg er ute å lapper sykkel. Men skal selvfølgelig prøve å være tilstede i cockpit så mye som mulig! Siter
Geir Teigo Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 stiller på gate 40. Har med meg et crew fra LegerUtenGenser som skal og sette opp et medisindepot. Sees! Siter
Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Beklager at jeg står keitete til, men det må ha skjedd noe med AFCAD-filene når jeg la inn Dublin i går... Siter
Einar Kristiansen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Synd at jeg ikke så denne tråden før nå,skulle så gjerne ha joinet dere..God tur! Siter
TOS Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Halloen. Sorry at eg ikkje møtte opp. Men fekk beskjed om at eg måtte jobbe ekstra idag. Så håpar turen går flott. Men om nokon treng styrmann på retur så kan et godt hende at eg er ledig til det hehe... Ha ein god tur! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Satt akkurat å leste litt på NOTAM'en og fant følgende informasjon for Beirut FIR/UIR, altså det luftrommet vår aktuelle rute går over. << RAFIC HARIRI INT'L AIRPORT CLOSED DUE DAMAGE AFFECTING ALL RUNWAYS ( 16/34,17/35 AND 21/03 )AND TWYS AS A RESULT OF AIRRAID. : NOTAM OL/A0176/06 >> << AIR TRAFFIC CONTROL SERVICE , FLIGHT INFORMATION SERVICE AND ARO ALERTING ARE NOT PROVIDED WITHIN BEIRUT AIRSPACE : NOTAM OL/A0177/06 >> Dette medfører altså at vi må endre litt på ruten vår for å fly utenom dette luftrommet. Den nye ruten går fra VESAR som allerede er i ruteplanen vår; VESAR L615 NIKAS R785 BRAVO N1 LEBOR Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 hm. Dette burde kanskje jeg ha visst på forhånd også. Håper omflygningen går bra. Ønsker dere alle en god tur videre! Siter
Geir Teigo Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 satser på en 23L landing, men mangler faktisk STAR. Snekkrer en manuel nå. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Mistet internettforbindelsen et øyeblikk, men hvor er det blitt av resten? Edit: Der ja, bare servinfo som var litt treg. Siter
Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 23L er lagt inn for arr. Noen som har en side med kart el. info for vår arr? Forresten; morsomt med den omkjøringen - det er flott du fant ut! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Har noen kart liggende på PCen. Min mening er at 23L er et dumt valg, da iallefall de store flyene må backtracke for å komme seg av rullebanen. 23R derimot, der kan du kjøre av rullebanen i enden, for så å komme rett inn på apron. Jeg har iallefall valgt 23R for arrival, og vil anbefale dere andre det også. Det er ikke så mye hokkuspokkus med STAR, hovedsaklig går ruten fra LEBOR til DAM VOR, for så å begynne en VOR DME ILS approach. Men for å lette litt på det kan vi jo sette kursen fra LEBOR direct DAL NDB (342.0). Dette gir oss ca. 5 miles final, så høyden bør ligge på rundt 2000ft - 2500ft. ILS RWY 23R er 109.9 MHz - 229' Siter
Erik Schøyen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Må vi innom BRAVO? Hvorfor ikke direkte fra NIKAS til LEBOR? Er det det som er omveien?? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Det er ikke så super viktig å gå via BRAVO, men går du direkte fra NIKAS til LEBOR flyr du inn i Beirut FIR. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.