Gå til innhold

Virtual Luftforsvar


Espen Svendsen

Anbefalte innlegg

Da begynner http://www.virtualnorwegianairforce.com å bli ferdig. Men jeg synes adressen er lang og vanskelig, så jeg tenkte å registrere en annen en som sender deg videre til www.virtualnorwegianairforce.com. Så da lurte jeg på om det er noen som har noen smarte forslag...?

 

Lurte på vrnoaf, vnoaf, virtualluftforsvaret eller noe i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Børge! ""

 

Av aktiviteter blir det ting dere selv ønsker, vi driver jo tross alt dette sammen..

Det er jo selvfølgelig greit å ha det realistisk, men det må jo samtidig være gøy. Tror vi har kommet ganske greit ut av det.

Angående fly så bruker vi Jet Falcon, F-16, C-130 Hercules og P-3C Orion. Disse er i dag i bruk av det virkelige luftforsvaret. Helikopter kommer også etter hvert, vi må snakke litt om hvordan vi skal gjøre det med tanke på "lappen", instruktører osv..

 

Gleder meg jeg og, tror dette blir bra ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tinyurl.com/rq547

 

hoho

 

Skal man leke luftforsvaret så får man velge en URL som henspeiler det man skal forestille. www.vnoaf.no heller enn www.vnaf.no Hvorfor? Jeg synes i alle fall det, ikke det at jeg vet hva som er best alltid.

 

Det motsatte blir som virtual SAS skulle hete Vsass.no ...

 

Dårlig eksempel men dere forstår hva jeg mener...

 

Det var mitt innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående uttaksflyging, så blir denne gjort på SAAB MFI-15 SAFARI, og ikke SAAB Safir, som er et HELT annet fly, og ikke i nærheten av så genialt som Safari ""

Modell er under utbygging, panel er under utbygging, du kan vel si at vi håper å få dette ferdig snart, men ting tar tid, og det er mange ting som tar opp min tid ""

Men som Andreas sier, ting er på vei ""

 

Og uttaksflygingen er på Bardufoss ja, noe annet er bare bullshit ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål:

 

1. Jeg er blitt tildelt rute 168, Jet Falcon fra ENGM til ENBO, hvordan får jeg registrert at jeg har flydd ruten. (har ikke flydd den ennå, men når jeg har flydd den)

2. Jeg meldte meg på Sola, må jeg da fly helikopter for 330 skvadronen, eller er flyvalget fritt?

 

Når du har fullført en rute logger du deg inn. På "Min side" trykker du "Rapporter rute" og skriver inn hvor lang tid du har brukt.

 

Du velger selv skvadronen du vil være under på din stasjon. Send en internmelding til skvadronsjefen (foreløpig meg, ID: 100) så legger jeg deg inn på den skvadronen du vil. Du vil få tildelt ruter etter hvilke sertifikater du har. Har du f.eks sertifikat på C-130, Jet Falcon og F-16 vil du få ruter med C-130, Jet Falcon og F-16. Helikopter må vi ta en runde på hvordan folk ønsker å gjøre det med hensyn til utsjekk, instruktører o.l.

 

EDIT: Har lagt til et fellesforum også nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...