Espen Svendsen Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Da begynner http://www.virtualnorwegianairforce.com å bli ferdig. Men jeg synes adressen er lang og vanskelig, så jeg tenkte å registrere en annen en som sender deg videre til www.virtualnorwegianairforce.com. Så da lurte jeg på om det er noen som har noen smarte forslag...? Lurte på vrnoaf, vnoaf, virtualluftforsvaret eller noe i den retningen. Siter
Espen Svendsen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Det er desverre opptatt... Siter
Espen Svendsen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Kanskje det.. Men har vært syk en stund, så har ikke fått tjent like mange penger som jeg burde. I tillegg har det gått ut litt mer enn planlagt. Prøver å få det så billig som mulig EDIT: Hva synes du om vnoaf.com? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Synes det var et godt forslag, men det kan hende at enkelte ikke finner fram på grunn av den o'en. vnaf.no kan man tenke seg til og skrive rett inn, men å tenke seg til at adressen skal være vnoaf.com blir litt mer komplisert. Siter
Anders johansen Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Gleder meg ;D Blir det F-16 flyvninger ogsånt? eller bare større fly? Online eller offline? 100% realistisk eller fly for fun? Siter
Christian Ramberg Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 blir vel som før tenker jeg men med litt forbedringer og helst litt større aktivitet får vi håpe:-D blir det onlineflyging så er jeg veldig keen på taktisk lavflyging i formasjon blandt fjell og fjorder:-D blir gøy Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 I "gamle dager" hadde vi adressen www.vnoaf.org. Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Hvordan blir man medlem i det virtuelle luftforsvaret? Siter
Gjest Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Først av alt er en nødt til å vente til websiden lanseres . Siter
Espen Svendsen Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Godt poeng Børge! Av aktiviteter blir det ting dere selv ønsker, vi driver jo tross alt dette sammen.. Det er jo selvfølgelig greit å ha det realistisk, men det må jo samtidig være gøy. Tror vi har kommet ganske greit ut av det. Angående fly så bruker vi Jet Falcon, F-16, C-130 Hercules og P-3C Orion. Disse er i dag i bruk av det virkelige luftforsvaret. Helikopter kommer også etter hvert, vi må snakke litt om hvordan vi skal gjøre det med tanke på "lappen", instruktører osv.. Gleder meg jeg og, tror dette blir bra Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 http://tinyurl.com/rq547 hoho Skal man leke luftforsvaret så får man velge en URL som henspeiler det man skal forestille. www.vnoaf.no heller enn www.vnaf.no Hvorfor? Jeg synes i alle fall det, ikke det at jeg vet hva som er best alltid. Det motsatte blir som virtual SAS skulle hete Vsass.no ... Dårlig eksempel men dere forstår hva jeg mener... Det var mitt innspill. Siter
Espen Svendsen Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 http://tinyurl.com/rq547 hoho hehe, kanskje ikke helt den type adresse jeg tenkte på Siter
Espen Svendsen Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Da er vnoaf.com og vnoaf.org registrert. Slo på stortromma og registrerte begge Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Utsjekksflygning med SAAB Safir da eller? Siter
Christian Ramberg Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 det som hadde vært rått er at man måtte ha eksamenstur med Safir før man kan gå videre til F-16 flygingen....VDAF har det slik og der er det en "instruktør" som observerer. btw..kanskje utenfor tema men...blir det laget en Saab safir..altså en bedre model og rygge scenery??måtte bare spørre Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Aleksander, jeg tror det er din tur til å svare angående MFI-15 modell og ikke minst PANEL. Hva skal du med Rygge Scenery? Fly NAV-tur fra Bardufoss der LFS ligger og til Rygge? Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Aleksander, jeg tror det er din tur til å svare angående MFI-15 modell og ikke minst PANEL. Hva skal du med Rygge Scenery? Fly NAV-tur fra Bardufoss der LFS ligger og til Rygge? De skal jo ha seleksjon på Rygge Siter
Christian Ramberg Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 det er vel seleksjon på rygge as we speak hvis jeg ikke tar helt feil...men er jo oppvokst med rygge da..vil jo ha en ordentlig ryggescenery:-D er det ikke noen som driver å utvikler ryggescenery da?? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Seleksjonsflyging er jo på Bardufoss... Siter
AMO Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Angående uttaksflyging, så blir denne gjort på SAAB MFI-15 SAFARI, og ikke SAAB Safir, som er et HELT annet fly, og ikke i nærheten av så genialt som Safari Modell er under utbygging, panel er under utbygging, du kan vel si at vi håper å få dette ferdig snart, men ting tar tid, og det er mange ting som tar opp min tid Men som Andreas sier, ting er på vei Og uttaksflygingen er på Bardufoss ja, noe annet er bare bullshit Siter
Espen Svendsen Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Da åpnes siden i dette øyeblikk! Spre det glade budskap Adressen er www.virtualnorwegianairforce.com, hvis du får vondt i fingrene av å taste inn adressen kan du prøve www.vnoaf.com eller www.vnoaf.org, de sender deg videre til rett adresse. Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Da var jeg registrert. Dette her blir knall bra Siter
Christian Ramberg Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 da har jeg meldt meg på og er pilot i bodø:-D dette blir knall Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Et par spørsmål: 1. Jeg er blitt tildelt rute 168, Jet Falcon fra ENGM til ENBO, hvordan får jeg registrert at jeg har flydd ruten. (har ikke flydd den ennå, men når jeg har flydd den) 2. Jeg meldte meg på Sola, må jeg da fly helikopter for 330 skvadronen, eller er flyvalget fritt? Siter
Christian Ramberg Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 klikk på min side og så rapporter rute der skriver du hvor lang tid du har brukt Siter
Espen Svendsen Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Et par spørsmål: 1. Jeg er blitt tildelt rute 168, Jet Falcon fra ENGM til ENBO, hvordan får jeg registrert at jeg har flydd ruten. (har ikke flydd den ennå, men når jeg har flydd den) 2. Jeg meldte meg på Sola, må jeg da fly helikopter for 330 skvadronen, eller er flyvalget fritt? Når du har fullført en rute logger du deg inn. På "Min side" trykker du "Rapporter rute" og skriver inn hvor lang tid du har brukt. Du velger selv skvadronen du vil være under på din stasjon. Send en internmelding til skvadronsjefen (foreløpig meg, ID: 100) så legger jeg deg inn på den skvadronen du vil. Du vil få tildelt ruter etter hvilke sertifikater du har. Har du f.eks sertifikat på C-130, Jet Falcon og F-16 vil du få ruter med C-130, Jet Falcon og F-16. Helikopter må vi ta en runde på hvordan folk ønsker å gjøre det med hensyn til utsjekk, instruktører o.l. EDIT: Har lagt til et fellesforum også nå.. Siter
TOS Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Hei. Har meldt meg opp på 330 Skvd. Sola. Kor lenge er det til Sea King'en er operativ? Er pga tiverse oppdrag med denne at eg har meldt meg opp stort sett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.