Gå til innhold

Serviseair


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Kan noen være snill og finne en stuer fra Serviseair på Gardermoen og sparke vedkommende bak.

 

De sitter nå der nede og holder en av mine (og mange andres) kofferter som en slags gissel på andre døgnet. Mange har også ventet lenger på at de skal slippe fangene fri....

 

Greit nok at de surmuler fordi Serviseair mistet kontrakten med Norwegian, men de kan jo ikke få holde på å sitte på bagasje i dagesvis for å markere seg.

 

Og det var dagens utblåsning fra høstværet her nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan gjerne sparke meg bak..

 

Men noe må tydeligvis ha skjedd siden du ikke har får kofferten din etter 2 dager iallefall, så den er nok på vei til Pakistan med PIA 777, NEIDA! Jeg går ut ifra at du har meldt din koffert savnet, og at den er registrert i systemet for savnet baggasje. At kofferten har havnet på feil fly, er lite trolig da hver enkelt tag blir sjekket ved ombordlasting. Skulle den alikevel ha blitt med et annet fly til annen destinasjon, blir baggasjen registret og sendt til riktig destinasjon raskt, men systemet vil da vite hvor baggasjen er osv.. Har du sjekket med folkene på flyplassen der du bor om de vet om den er sporet? Det er iallefall ingen aksjon mot norwegian fordi Servisair mistet en kontrakt, eller at baggasje blir sendt feil/holdt igjen på noen som helst måte. Savnet baggasje er stort sett et "transfer" problem, eller sen innsjekk. Som regel kommer iallefall 99% av all forsinket baggasje med neste fly iallefall. Håper baggasjen din dukker opp, og skjønner din frustrasjon.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sparker jeg deg bak, så kan jo du sparke videre til noen andre om du vil ""

 

I flg. Røros Flyservice (Som har overtatt handlingen i Bodø nå) er kofferten min registrert i Oslo i går. Det samme gjelder kolli fra 4 andre som også manglet noe med samme flyet jeg kom.

I tillegg forteller de at det står bagasje fra passasjerer som kom både 1 og 2 dager før meg på Gardermoen.

 

Så når kofferten min står i Oslo og ikke kom med noen av flyene i går, og heller ikke sålangt i dag tenker jeg nå mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forstår jeg at du tenker ditt, det hadde jeg også gjort. Jeg har ferie ut uken, og aner ikke hvor din baggasje kan være, men det er iallefall merkelig at den ikke er sendt fra Gardermoen iallefall. Sjekk tagen på baggasjen din når du får den iallefall, så kan du se hvilket fly den har vært med, om feilen ligger i Oslo eller i Bodø. Har du reiseforsikring kan du vel få igjen litt for tort og svie om den ikke dukker opp iløpet av dagen...

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kom med Norwegian.

 

Etter en helgetur til Sverige trodde jeg at kofferten nå skulle stå og vente på meg, men neida - den står ennå på Gardermoen.

 

Røros Flyservice forteller at de har forsøkt å kontakte Serviseair for å få de til å få med denne kofferten, men de kommer ikke fram i telefonen....

 

Løsningen blir vel å ta et fly til Oslo og forsøke å grave den fram selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at det er Servisair som har denne kofferten nå. Sjekket du kofferten inn på Gardermoen, eller kom den fra annen destinasjon som transferbaggasje?

Jeg mistenker at serviseair bruker min og andres bagasje som sofa der nede ""

Kofferten ble sjekket inn sammen med de andre på Gardermoen, men bare tre av fire kolli kom hit.

Kofferten står på Gardermoen den, og det har den gjort i snart en uke. Det har Røros Flyservice fått bekreftet, og det samme bekrefter Norwegian ovenfor meg. Men ingen er vist i stand til å sparke noen på Gardermoen i gang slik at de gidder å flytte den fra der den står og over i vogna som skal til et Bodøfly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en slags trøst å vite at man ikke er alene om dette ""

Jeg er nå koffertløs på 12. døgnet og har helt gitt opp å forsøke å purre på Røros flyservice/Norwegian/Serviseair. Jeg får bare til svar at kofferten står på Gardermoen, og det er jo ikke akkurat noe nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive regning til Serviseair for leige av koffert? """"

 

Kjell

 

Det tror jeg ikke hadde ført frem. Servisair har fått mye pepper for det rotet som har vært med baggasjen de siste ukene. Hvis man husker tilbake noen uker, gikk baggasjeanlegget i stå, og stoppet helt opp. Det var kaotiske tilstander, det hopet seg opp med tusener av baggasjer som ikke ble med flyene ut. Selv om de ansatte i Servisair visste hvor mange baggasjer som var sjekket inn på hver enkelt flyvning, ville ikke flyverne vente på baggasjen som måtte fraktes ned manuelt i traller, de ville heller gå på rutetid selv om enkelte flyvninger manglet 50-70 baggasjer. Ingen handlingselskaper på Osl har kapasitet til å få avgårde så mye manglende baggasje som det her ble snakk om på kort tid, det finnes ikke bemanning eller systemer som kan få avgårde baggasjen uten at alt er registrert og klar for videreforsendelser, iallefall ikke over kort tid. Selv om de fleste har fått igjen sin baggasje, er det et forsikringspørsmål om å få erstatning eller ikke. Servisair får kjeften, og dårlig omtale mens flyselskapene gikk tidlig ut i media og ville kreve erstatning fra Osl for disse problemene. Hvorfor ikke kreve erstatnig fra flyselskapene?

Selv om Servisair har fått det meste av kjeften, så har SAS også slitt med det samme, men de har bedre kapasitet på bemanningen som håndterer dette. Handlingselskapene har bemanning etter hva selskapene betaler for og hvilke krav de setter, og selskapen har tydeligvis prioritert å få flyene avgårde, enn å få baggasjen ettersendt.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at serviceair er bånn i bøtta. Med over 100 000km i lufta i fjor, og nesten like mye til nå i år, kommer innsjekk og bagasjehåndtering på OSL med KL, AF og CO dårligst ut i forhold til resten av Europa og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitat

Selv om Servisair har fått det meste av kjeften, så har SAS også slitt med det samme, men de har bedre kapasitet på bemanningen som håndterer dette.

Truls

Ja er det slik og forstå at man kansje får igjen noe for og reise med SAS, eller er det bare enda mere gulp om at tampongene er ikke så dårlige alikevell? Har aldri opplevd det dere snakker om, men så reiser jeg med SAS som regel da......nå for jeg vell pepper så det holder igjen.....dere tampong lovers, dere får hva dere betaler for.....sier nå jeg....har reist med Air Canada til Toronto nå i går, et medlem i STAR AL gruppen, flott tur, nice treatment, som man kan forvente, om der ikke enda har skjønt hvor dette bærer hen så stay tuned.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...