Dag Johansen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kan noen være snill og finne en stuer fra Serviseair på Gardermoen og sparke vedkommende bak. De sitter nå der nede og holder en av mine (og mange andres) kofferter som en slags gissel på andre døgnet. Mange har også ventet lenger på at de skal slippe fangene fri.... Greit nok at de surmuler fordi Serviseair mistet kontrakten med Norwegian, men de kan jo ikke få holde på å sitte på bagasje i dagesvis for å markere seg. Og det var dagens utblåsning fra høstværet her nord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Vel, du kan gjerne sparke meg bak.. Men noe må tydeligvis ha skjedd siden du ikke har får kofferten din etter 2 dager iallefall, så den er nok på vei til Pakistan med PIA 777, NEIDA! Jeg går ut ifra at du har meldt din koffert savnet, og at den er registrert i systemet for savnet baggasje. At kofferten har havnet på feil fly, er lite trolig da hver enkelt tag blir sjekket ved ombordlasting. Skulle den alikevel ha blitt med et annet fly til annen destinasjon, blir baggasjen registret og sendt til riktig destinasjon raskt, men systemet vil da vite hvor baggasjen er osv.. Har du sjekket med folkene på flyplassen der du bor om de vet om den er sporet? Det er iallefall ingen aksjon mot norwegian fordi Servisair mistet en kontrakt, eller at baggasje blir sendt feil/holdt igjen på noen som helst måte. Savnet baggasje er stort sett et "transfer" problem, eller sen innsjekk. Som regel kommer iallefall 99% av all forsinket baggasje med neste fly iallefall. Håper baggasjen din dukker opp, og skjønner din frustrasjon. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Da sparker jeg deg bak, så kan jo du sparke videre til noen andre om du vil I flg. Røros Flyservice (Som har overtatt handlingen i Bodø nå) er kofferten min registrert i Oslo i går. Det samme gjelder kolli fra 4 andre som også manglet noe med samme flyet jeg kom. I tillegg forteller de at det står bagasje fra passasjerer som kom både 1 og 2 dager før meg på Gardermoen. Så når kofferten min står i Oslo og ikke kom med noen av flyene i går, og heller ikke sålangt i dag tenker jeg nå mitt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Selvfølgelig forstår jeg at du tenker ditt, det hadde jeg også gjort. Jeg har ferie ut uken, og aner ikke hvor din baggasje kan være, men det er iallefall merkelig at den ikke er sendt fra Gardermoen iallefall. Sjekk tagen på baggasjen din når du får den iallefall, så kan du se hvilket fly den har vært med, om feilen ligger i Oslo eller i Bodø. Har du reiseforsikring kan du vel få igjen litt for tort og svie om den ikke dukker opp iløpet av dagen... Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du er ikke den første, å heller ikke den siste... du må bare trekke kø-lapp når det gjelder tapt bagasje. Bagasje stoppet på gardermoen her for en stund siden. pga virus (hørte jeg hvertfall), og det var meget, meget mange pax som manglet bagasje... Vet ikke om det er fikset, men går ut ifra det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål palmberg Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Regner med at du kom med Norwegian til Bodø. Ettersom de stortsett har fulle fly om dagen så regner jeg med at lost luggage er siste pri I tillegg til at de har få avganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Joda, jeg kom med Norwegian. Etter en helgetur til Sverige trodde jeg at kofferten nå skulle stå og vente på meg, men neida - den står ennå på Gardermoen. Røros Flyservice forteller at de har forsøkt å kontakte Serviseair for å få de til å få med denne kofferten, men de kommer ikke fram i telefonen.... Løsningen blir vel å ta et fly til Oslo og forsøke å grave den fram selv..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Syvertsen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Saannn gaar det naar man kjoeper billig-billeter Men jeg kan fremdeles sparke en ansatt fra Serviseair bak, skal snart paa Gardermoen naar jeg kommer fra syden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Siden vi allerede er inne på dette med forsinket (eller i verste fall: TAPT bagasje) - så hadde DinSide en artikkel, om hva slags rettigheter o.l. man har, dersom bagasjen blir forsinket/tapt når du kommer frem til feriedestinasjonen (altså ikke tilbake igjen i Norge): http://www.dinside.no/php/art.php?id=311137 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Men jeg kan fremdeles sparke en ansatt fra Serviseair bak, skal snart paa Gardermoen naar jeg kommer fra syden Bare spark i vei - De holder ennå kofferten min som gissel der nede.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Enda? Har Serviceair egentlig lov til å gjøre dette? Noen form for sak du kan gå mot dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ja det er rimelig ille dette her, det begynner jo faktisk å gå rimelig lenge. Det som er ekstra ille, er vel at Dag (ut fra hva jeg forstår) kun har krav på erstatning/kompenasasjon - dersom bagasjen forsvinner for godt fra OSL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Høres veldig merkelig ut spør du meg. Tviler sterkt på at det er Servisair som har denne kofferten nå. Sjekket du kofferten inn på Gardermoen, eller kom den fra annen destinasjon som transferbaggasje? Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 holder de kofferten din som gissel?? kanskje jeg skal ta med resten av laget og frigjøre gislene hehe:-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Tviler sterkt på at det er Servisair som har denne kofferten nå. Sjekket du kofferten inn på Gardermoen, eller kom den fra annen destinasjon som transferbaggasje? Jeg mistenker at serviseair bruker min og andres bagasje som sofa der nede Kofferten ble sjekket inn sammen med de andre på Gardermoen, men bare tre av fire kolli kom hit. Kofferten står på Gardermoen den, og det har den gjort i snart en uke. Det har Røros Flyservice fått bekreftet, og det samme bekrefter Norwegian ovenfor meg. Men ingen er vist i stand til å sparke noen på Gardermoen i gang slik at de gidder å flytte den fra der den står og over i vogna som skal til et Bodøfly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 oioioi Mange sinte på serviseair nå ja: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123844 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det er jo en slags trøst å vite at man ikke er alene om dette Jeg er nå koffertløs på 12. døgnet og har helt gitt opp å forsøke å purre på Røros flyservice/Norwegian/Serviseair. Jeg får bare til svar at kofferten står på Gardermoen, og det er jo ikke akkurat noe nytt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Også Boarding og DinSide har i dag en artikkel om dette, men nå skal de tydeligvis jobbe døgnet rundt der nede - og satt inn ekstra kapasitet. Så da får du forhåpentligvis snart bagasjen på vei nordover igjen Dag; http://www.boarding.no/art.asp?id=22487 http://www.dinside.no/php/art.php?id=312253 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Og dette kan Vg fortelle om denne saken. Link Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Og i dag kom omsider kofferten hjem til meg - Bare 13 dager etter at jeg selv kom hjem..... Jeg registrerer at flyselskapene nå skjerper inn rutinene for håndbagasje, men det er jaggu ikke rart at "alle" forsøker alle mulige triks for å slippe å sjekke inn bagasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Blir vel riktig å si gratulerer Dag. Er vel gått jordslag i det tøyet nå ville jeg tro. Makan til rot av Serviseair. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kan du ikke skrive regning til Serviseair for leige av koffert? Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kan du ikke skrive regning til Serviseair for leige av koffert? Kjell Det tror jeg ikke hadde ført frem. Servisair har fått mye pepper for det rotet som har vært med baggasjen de siste ukene. Hvis man husker tilbake noen uker, gikk baggasjeanlegget i stå, og stoppet helt opp. Det var kaotiske tilstander, det hopet seg opp med tusener av baggasjer som ikke ble med flyene ut. Selv om de ansatte i Servisair visste hvor mange baggasjer som var sjekket inn på hver enkelt flyvning, ville ikke flyverne vente på baggasjen som måtte fraktes ned manuelt i traller, de ville heller gå på rutetid selv om enkelte flyvninger manglet 50-70 baggasjer. Ingen handlingselskaper på Osl har kapasitet til å få avgårde så mye manglende baggasje som det her ble snakk om på kort tid, det finnes ikke bemanning eller systemer som kan få avgårde baggasjen uten at alt er registrert og klar for videreforsendelser, iallefall ikke over kort tid. Selv om de fleste har fått igjen sin baggasje, er det et forsikringspørsmål om å få erstatning eller ikke. Servisair får kjeften, og dårlig omtale mens flyselskapene gikk tidlig ut i media og ville kreve erstatning fra Osl for disse problemene. Hvorfor ikke kreve erstatnig fra flyselskapene? Selv om Servisair har fått det meste av kjeften, så har SAS også slitt med det samme, men de har bedre kapasitet på bemanningen som håndterer dette. Handlingselskapene har bemanning etter hva selskapene betaler for og hvilke krav de setter, og selskapen har tydeligvis prioritert å få flyene avgårde, enn å få baggasjen ettersendt. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DM Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Min erfaring er at serviceair er bånn i bøtta. Med over 100 000km i lufta i fjor, og nesten like mye til nå i år, kommer innsjekk og bagasjehåndtering på OSL med KL, AF og CO dårligst ut i forhold til resten av Europa og USA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 [sitat Selv om Servisair har fått det meste av kjeften, så har SAS også slitt med det samme, men de har bedre kapasitet på bemanningen som håndterer dette. Truls Ja er det slik og forstå at man kansje får igjen noe for og reise med SAS, eller er det bare enda mere gulp om at tampongene er ikke så dårlige alikevell? Har aldri opplevd det dere snakker om, men så reiser jeg med SAS som regel da......nå for jeg vell pepper så det holder igjen.....dere tampong lovers, dere får hva dere betaler for.....sier nå jeg....har reist med Air Canada til Toronto nå i går, et medlem i STAR AL gruppen, flott tur, nice treatment, som man kan forvente, om der ikke enda har skjønt hvor dette bærer hen så stay tuned......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.