Ivar Skaugstad Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jonas..? http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=353158&page=&fpart=1&vc=1 Evt, hvem er det som har annsvar for denne delen i disse tider? Allmenkunnskapen for VFR flygning hos både piloter og flygeledere er alt for lav. forskjellene mellom IFR og VFR fraselogi og prossedyrer er ikke så forskjellige som man tror. Vi trenger noen som tar på seg jobben å lager en manual for akkurat dette, skulle gjerne gjort det selv men har det litt hektisk i disse tider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Manualer kan finnes her.. Og vi er på utkikk etter noen som kan oversette til Norsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Kan sikkert oversette jeg, om ønseklig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Kunne virkelig trengt et slikt kurs jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Norsk VFR manual og trening kommer forhaapentligvis naar VACCSCA Training Centre er oppe og gaar. Mer info om VACCSCA Training Centre ligger paa VACCSCA Forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jasså Christian. Du klarte deg ikke uten pc på ferie nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kan sikkert oversette jeg, om ønseklig. Da tror jeg du skal skaffe trådtastatur først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Tja, regner med at det er en grunn til at du skylder på trådløse tastatur for skrivefeilene dine. Du tilbyr deg å skrive om en hel manual, og benytter ordet "ønseklig". Litt utenfor topic kanskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jasså Christian. Du klarte deg ikke uten pc på ferie nei. Aldrig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg vil være med på en slik skole. Det som hadde vært kult var å hadde fått instruktører som virkelig ER flygeledere eller har vært flygeledere. Hvis det blir noe av, så er jeg i hvert fall med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 All opplæring av ATC'er i Skandinavia skjer av Vaccsca. Ingen ekstærne kommer nok inn her nei. Men om Vaccsa fokuserer mer på VFR opplæring er jo det positivt selvsagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ok. At det skjer av Vaccsa er greit. Det som hadde vært tøft var et ordentlig ATC-LAN eller samling der vi sitter på lang rekke siden av hverandre som i en kontrollsentral. Det hadde vært rått. Men det er en annen sak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 det skjedde jo på flightsim gathering 05, og skjer vel igjen på 06 også håper jeg, for denne gangen skal jeg bli med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Da var ikke jeg med heller. Har sykt lyst til å bli med. Var det svært oppmøte der eller? Finnes det noen nettside for Flightsim Gathering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Tror kanskje det dreier seg om Fligthsim Lan Gardermoen 2006? FLG '06 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 yep, jeg mente 06 og at jeg skal bli med på 07 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.