Ivar Skaugstad Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Har følgende spørsmål: Finnes det noen Cessna 177 og/eller Cessna 206 som er til utleie i Norge? Medlemskap i den aktuelle flyklubben er jo en selvfølge. Og hvilke flyklubber og hvor i landet befinner disse seg? Hva er timesprisen på disse hvis det finnes noen til utleie? Stemmer det at man kun trenger utsjekk på variabel propell, inntrekkbart understell og "typerating" for å fly disse? Hva er: *Cruice speed*Emety fuel weight*Maximum takeoff weight*Fuel capasity*Fuel usage each hour Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Bergen Aero Klubb har en C177, LN-MTD. Den står på Flesland og har en timepris på 1068 kroner i følge bak.no. Resten kan jeg ikke svare på men Gunnar van der Meeren her på forumet har nok peiling. Siter
David Gabrielsen Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Det er helt sikkert både 177 og ihvertfall helt sikkert 206 som er til låns i Norge. Av fly som er registrert med LN-, så er det kun Cessna 172 det finns fler av enn C206. Og du trenger vel ikke noe mer enn de punktene du nevner for å kunne fly de nei, ihvertfall etter det jeg har hørt, lært og forstått. Her har du litt cirka data, men google kan sikkert gi deg mer og bedre svar akkurat her C177 *Cruise speed : ~125 knots (TAS) *Empty fuel weight : 716kg *Maximum takeoff weight : 1134kg *Fuel capacity : 189 liter *Fuel usage/hour : ?? C206 *Cruise speed : ~145 knots (TAS) *Empty fuel weight : 854kg *Maximum takeoff weight : 1633kg *Fuel capacity : ?? *Fuel usage/hour : ?? Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Og på 206en trenger du ikke utsjekk på inntrekkbart understell Ta utsjekk på Safiren Ivar, så har du både variabel pitch og inntrekkbart understell samt et skikkelig fly Siter
Thomas Gundersen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Ta utsjekk på Safiren Ivar, så har du både variabel pitch og inntrekkbart understell samt et skikkelig fly Hør på en klok manns tale Ivar! Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Har sendt deg en PM, Ivar! Cruise hastighet på LN-MTD er forøvrig 135 kts Siter
Einar Halvorsen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Veit det i vår ble solgt en C177RG fra klubben jeg er med i. Den ble vistnok solgt opp til Ørlandsområdet. LN-NFP var bokstavene på den maskina. For å fly en slik maskin med constantspeed så er det en del mer å passe på en med en "vanlig" maskin, så en utsjekk er vel påkrevd for de fleste. Men har du først utsjekk på constantspeed-maskin så er det vel bare en klubbutsjekk som skal til. Selv hadde jeg ca. 2,5 timer med instruktør før jeg slapp løs aleine i C177RG-Cardinalen. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Gjorde et søk på LN-NFP i flyregisteret, og den står registerer på en eier i Askim per. Mars 2006. Lenge siden den ble solgt? Hadde vært greit om vi hadde en cardinal i området rundt Værnes! Siter
Einar Halvorsen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Den ble solgt i mars/april så listene er nok ikke helt oppdatert enda. Men den skulle til noen på Ørlandet, om jeg ikke tar helt feil. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Takker for informasjon Einar, skal gjøre noen nærmere undersøkelser. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Kan bare si at det var en herlig turmaskin, med full IFR-instrumentering og autopilot som holdt både kurs og høyde. AP var også koblet til en Garmin GPS i flyet slik at du kunne fly på gps-kursen overført til AP. En hendig sak. Siter
Christian R Egeland Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Den ble solgt i mars/april så listene er nok ikke helt oppdatert enda. Men den skulle til noen på Ørlandet, om jeg ikke tar helt feil. Stemmer - den ble solgt til en gjeng i klubben her på Ørland, er vel akkurat nå på maintainance nede på østlandet tror jeg, men kommer vel opp igjen om ikke så altfor lenge. Er usikker på om den skal leies ut eller kun gå i privat bruk - men skal sjekke opp litt etterhvert og komme tilbake med mer info, Ivar. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Dette hadde vært flott Christian, før du vet ordet av det har dere en ny medlem i klubben! Og forøvrig, dere vil sikkert få høre fra meg senere, som "trivselsgeneral" i VFK har jeg planer om noen turer og arrangement sammen med vår gode naboklubb! Siter
Christian R Egeland Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Hehe - det høres bra ut:) trenger litt action her ute vet du - er ikke akkurat verdens navle:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.