Truls Petter Elven Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 i kveld klokken 23.00: Flyhavarikommisjonen Barn I Cockpiten Det nye Airbus-flyet forlater Moskva og kapteinen inviterer sine to barn inn til flygerne. Gutten vrir på rattstammen og det setter i gang en rekke hendelser som fører til at alle 70 om bord omkommer. Håper ikke at noen flightsimmere tror dem kan styre ett virkelighetens fly etter å ha sett denne dokumentaren Siter
Werner Rafteseth Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Takk for tipset, denne har jeg ikke fått med meg.. Siter
Jørn Aasland Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Slik går det når piloten ikke vet at autopiloten kobles ut når man gir en viss mengde input på kontrollene i x antall sekunder... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Torbjørn: hehe, skal vel godt gjøres å vri på den så du ødelegger den, isåfall skal du nok være sterk og få et godt grep Olaf: hvilken tror du ? Må vel anta at det er snakk om en av to rattstammer i flyet, vet du om så mange flere i et fly ? Siter
Truls Petter Elven Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Vred på rattstammen? Torbjørn, jeg vet at det Joystick i Airbusen og ikke rattstamme.. Jeg limte inn ordene i fra annnosen... Sjekk her Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Torbjørn, jeg vet at det Joystick i Airbusen og ikke rattstamme.. Jeg limte inn ordene i fra annnosen... Sjekk her Tull, det er langt ifra alle airbus'er som har joystick. Bla A310 (som var med i denne ulykken) har ratt akuratt som de fleste andre fly. Siter
Gjest Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 følge NGC's web så er det denne episoden som går idag klokka 23:00: Egypt Air flight 990 er over Atlanteren da det plutselig stuper mot vannet og alle 217 om bord blir drept. Følg etterforskningen som ble en av de mest kontroversielle i moderne luftfartshistorie. Jan Roar Rød Siter
T F Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Hei Truls; jeg tenkte mer på det å "vri på rattstammen" og ikke sidestick vs yoke... til og med på en yoke tror jeg nok utslaget er minimalt om man vrir på stammen... Er egentlig nysgjerrig på hva som hendte... har ikke gravd noe i denne hendelsen, men har bare vagt hørt om den. T Siter
Trond Meier Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 De har lurt oss.. de sender den Egypt air episoden IGJEN Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Det er EgyptAir som vises nå iallefall... Litt før meg der ja Trond Siter
Truls Petter Elven Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Torbjørn, jeg vet at det Joystick i Airbusen og ikke rattstamme.. Jeg limte inn ordene i fra annnosen... Sjekk her Tull, det er langt ifra alle airbus'er som har joystick. Bla A310 (som var med i denne ulykken) har ratt akuratt som de fleste andre fly. Tarjei, jeg vet at det er "ratt" i de gamle airbusene, men da jeg så litt av reklamen for episoden, så det ut som en A320 defor antydet jeg at det er joystick i den type fly, så beklager at jeg skrev feil, oki? følge NGC's web så er det denne episoden som går idag klokka 23:00: Egypt Air flight 990 er over Atlanteren da det plutselig stuper mot vannet og alle 217 om bord blir drept. Følg etterforskningen som ble en av de mest kontroversielle i moderne luftfartshistorie. Jan Roar Rød Beklager, da tok jeg feil, da var det sikkert en annen dag klokken 23.00 det kommer... Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Uansett, takk for opplysningene Truls Petter, ser frem til å se den og å høre mer om hva som virkelig skjedde Siter
Jonas Lysne Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Beklager, da tok jeg feil, da var det sikkert en annen dag klokken 23.00 det kommer... Står at den kommer 13. mai, altså om 3 uker. Siter
Trond Meier Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Faktisk.. 5 min før Egyptair kom, så reklamerte de med den episoden dere snakka om og at den skulle komme 'next' Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.