Andreas Ommundsen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Etter mye om og men er det nå diskutert flere versjoner av å kunne få til en rullebane på 2000 meter + 300m sikringsavstand i begge ender. Den siste var å bygge 600 meter ut i sjøen ved 04, men dette ble litt i overkant av det Avinor hadde tenkt seg. Derfor blir den billigste, og kanskje beste løsningen å bygge en ny 04R-22L rullebane. Den vil da bli på 2600 meter, og det vil da bli den sikkerhetssonen som en da ønsker. En skisse av løsningen kan dere se her: [image]http://img9.picsplace.to/img9/7/DSC016722.jpg[/image] Legg merke til tunnelen og veien som går langs enden av 04 Dette hadde jo selvfølgelig vært en stoooor drøm for oss her nede, og jeg vil nok påstå at det er større sjangs for å få til dette enn utbygging i sjøen eller sprengning av fjeller ved 22. Man unngår også de fleste hinder ved å sette det opp som dette, så der er nok en positivt grunn. Nei vi får bare håpe, Avinor skal visst snart diskutere denne versjonen Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Jepp,dette sto i Fedrelandsvennen,ble utrolig gla da jeg lese om det,virker jo som en meget god Investering synes jeg Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Hva er hensikten med to rullebaner på KRS? Stor pågang til Kardemommeby? Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Det synes jeg ikke de skal gjøre. Elsker Kjevik sånn som den er nå. Utrolig fin liten plass. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Hva er hensikten med to rullebaner på KRS? Stor pågang til Kardemommeby? Haha Bare fordi Kjevik er den eneste flyplassen av kategorien "Småflyplasser" som går i pluss! Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Hensikten er jo selvføleglig å få flere reisende passasjerer hertil, øke trafikken med fly og i det hele tatt henge med i konkurransen. Synes det er bra dem får finger'n ut å gjør noe... Man kan vel spørre også hva Haugesund skal med 2000 meter lang rullebane? Den lusne 1800 meters banen som er her nå er ikke mye å skryte av. Men synes jo Kjevik er så utrolig pen som den er også selvfølgelig, men når tårnet har rustskader, terminalen er altfor liten og vi blir frakjørt av de fleste andre byer som ikke er halvparten så store som Kristiansand er det jo ikke rart man må gjøre noe. Siter
Anders Forseth Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Om dette skulle bli realitet, så ville den gamle banen bli taksebane tvert! Det vil ikke være midler til å vedlikeholde 2 baner. Og man er veeeeeeeeeldig langt unna å trenge 2 baner! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Ødelegger den ene da,og lage en helt ny.... Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Det blir vel unødvendig bruk av penger å ødelegge den... Den kan nok brukes til noe. Vi får se når tiden kommer Mye av poenget var visst også å holde den i live, iallefall en liten stund så får man se hvordan det går. Stod mye om det i avisen. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Eller hvis man ikke helt klarer og bestemme seg,kan man dele på midten og lage verdens første Skjeve rullebane Nei,skal ikke tulle mere nå,tror jeg er litt overtrøtt Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Eller hvis man ikke helt klarer og bestemme seg,kan man dele på midten og lage verdens første Skjeve rullebane Nei,skal ikke tulle mere nå,tror jeg er litt overtrøtt Den eksisterer allerede, om du mener en "knekk" på midten der rullebanen skifter retning. Det har du på Reinsvoll. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Nei,tenkte på og legge hele rullebanen skjeiv,istedenfor 2 kan man bruke 04 på den gamle og 22 på en ny Siter
Anders Presterud Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Get realistic, KRS (eller Kjevik som normale folk kaller det) får nok aldri to rullebaner. "Buhu, siden Karmøy har 2000m lang rullebane må vi ha to stykker!!" Kjempeargument... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.