Gå til innhold

Boeing 737-700ER


Andreas Ommundsen

Anbefalte innlegg

Om noen år til vil Boeing lansere den 737 modellen med lengste rekkevidde noensinne. 737-700ER (extended range) kan leveres med inntil 9 ekstra fueltanker...Mer info her:

http://www.boeing.com/commercial/737family/737-700ER/background.html

 

Fant ikke noen innlegg om dette flyet før.. Om det finnes så bare skrik ut!

 

Ikke om noen år, maskinen vil gjennomgå sertifisering i løpet av første kvartal 2007, ikke så alt for lenge til det ""

Den har rekkevidde nok til å gjøre flyvninger fra OSL til LAX mulig:) Sjansene for at vi også får se en B738ER om ikke så alt for lenge er også forholdsvis store ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var usikker på om det var 2010 eller 2007 så jeg turte ikke å si noen årstall ""

Skal bli kult å se dette flyet når det står ferdig...

 

Da får du ta turen til Japan i såfall, er derfra den kommer til å fly "" Er ANA som har to stk av denne i ordrebøkene hos Boeing. Er nok ikke den varianten av 737 en kommer til å se flest ordre på er jeg redd""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det nesten kun blir asia som kjøper denne modellen,en luksusversjon av selskapene til ANA,Korean og andre.....Svindyrt,men du kommer langt, raskt!

 

Blir nok neppe like billig å fly på slike ruter denne maskinen er beregnet på nei, men en kan nok få se at det blir utrustet med eco+ også, bare at prisen blir høyere enn for en tilsvarende rute på en WB. Men dette er i det minste et alternativ for de selskapene som ikke vil kjøpe inn en BBJ (det som har vært det eneste alternativet til nå.) (samt at dette fører med seg en større fleksibilitet, da sertifisering på en BBJ fører med seg visse begrensninger på bruk/endring om jeg ikke har skjønt det helt feil...)

 

Raskt Kim? Trodde det var andre fly som var raskere enn en 737 ""

 

Raskt som i at det åpner opp for ruter mellom mindre flyplasser, slik at du trenger å måtte reise om via andre steder først, og følgelig spare en hel del tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single aisle fly med flyvninger over 5-6 timer må da bli et mareritt for pax hvis det ikke er som biz jet og god plass. Kjenner klaus'n komme sigende etter 3-4 timer jeg. Håper Boeing finner på noe nytt med innredning slik at tuben virker litt større. Look to Airbus. Husker ikke forskjell på diameteren på B737 og A320, men følelsen i Airbussen er ballsal i forhold.

 

Mvh

Jan Fredrik

SAS807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single aisle fly med flyvninger over 5-6 timer må da bli et mareritt for pax hvis det ikke er som biz jet og god plass.

Vel, mange flyr nå 757 på tvers av pytten uten å klage. Så lenge en har noe å underholde seg med, og litt plass å bevege seg på, så ser ikke jeg noe galt i det der ""

 

Håper Boeing finner på noe nytt med innredning slik at tuben virker litt større.

Tja, er nok lite de kommer til å gjøre her, det blir nok mer opp til flyselskapene å tilpasse innredningen.

 

Look to Airbus. Husker ikke forskjell på diameteren på B737 og A320, men følelsen i Airbussen er ballsal i forhold.

 

Er nok fint lite Boeing kan gjøre her óg, de kunne tross alt ikke gjøre noe med diameteren uten å designe et helt nytt fly...

Indre diameter:

737: 11 ft 7 in (3.53 m)

A320: 12 ft 1 in (3.70 m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mange flyr nå 757 på tvers av pytten uten å klage.

Vel.. jeg har ikke så mange lovord å si om 757en.. har flydd den frem og tilbake over dammen 4 ganger de siste månedene og skal over igjen nå på mandag.. Det blir forhåpentligvis siste gangen i en 757.. Islandair sin setup er faktisk ganske mye trangere enn SAS sin på 737.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...