Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Om noen år til vil Boeing lansere den 737 modellen med lengste rekkevidde noensinne. 737-700ER (extended range) kan leveres med inntil 9 ekstra fueltanker...Mer info her: http://www.boeing.com/commercial/737family/737-700ER/background.html Fant ikke noen innlegg om dette flyet før.. Om det finnes så bare skrik ut! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Dette kan bli spennende............ Siter
Michael A B Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Om noen år til vil Boeing lansere den 737 modellen med lengste rekkevidde noensinne. 737-700ER (extended range) kan leveres med inntil 9 ekstra fueltanker...Mer info her: http://www.boeing.com/commercial/737family/737-700ER/background.html Fant ikke noen innlegg om dette flyet før.. Om det finnes så bare skrik ut! Ikke om noen år, maskinen vil gjennomgå sertifisering i løpet av første kvartal 2007, ikke så alt for lenge til det Den har rekkevidde nok til å gjøre flyvninger fra OSL til LAX mulig:) Sjansene for at vi også får se en B738ER om ikke så alt for lenge er også forholdsvis store Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Var usikker på om det var 2010 eller 2007 så jeg turte ikke å si noen årstall Skal bli kult å se dette flyet når det står ferdig... Siter
Michael A B Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Var usikker på om det var 2010 eller 2007 så jeg turte ikke å si noen årstall Skal bli kult å se dette flyet når det står ferdig... Da får du ta turen til Japan i såfall, er derfra den kommer til å fly Er ANA som har to stk av denne i ordrebøkene hos Boeing. Er nok ikke den varianten av 737 en kommer til å se flest ordre på er jeg redd Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Tror egentlig det nesten kun blir asia som kjøper denne modellen,en luksusversjon av selskapene til ANA,Korean og andre.....Svindyrt,men du kommer langt, raskt! Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Da får vi se den på bilder da Tror ikke jeg reiser til Japan for å se en 737 hehe... Men hadde vært grisefett å fly OSL-LAX non-stop med en 737... Raskt Kim? Trodde det var andre fly som var raskere enn en 737 Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Raskt Kim? Trodde det var andre fly som var raskere enn en 737 Mulig det,men en 737 kan bli rask den Men mente at du kommer dit uten og måtte gjennom bytting på andre flyplasser,flyene blir nok utstyrt med 1.klasses seter hvor du kan ligge og sove osv... Siter
Michael A B Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Tror egentlig det nesten kun blir asia som kjøper denne modellen,en luksusversjon av selskapene til ANA,Korean og andre.....Svindyrt,men du kommer langt, raskt! Blir nok neppe like billig å fly på slike ruter denne maskinen er beregnet på nei, men en kan nok få se at det blir utrustet med eco+ også, bare at prisen blir høyere enn for en tilsvarende rute på en WB. Men dette er i det minste et alternativ for de selskapene som ikke vil kjøpe inn en BBJ (det som har vært det eneste alternativet til nå.) (samt at dette fører med seg en større fleksibilitet, da sertifisering på en BBJ fører med seg visse begrensninger på bruk/endring om jeg ikke har skjønt det helt feil...) Raskt Kim? Trodde det var andre fly som var raskere enn en 737 Raskt som i at det åpner opp for ruter mellom mindre flyplasser, slik at du trenger å måtte reise om via andre steder først, og følgelig spare en hel del tid. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Max cruise på .81 og dem går vel sjeldent høyere enn .78... Men litt medvind kan gjøre underverker Tenkte bare fart jeg.. Hehe Siter
Johan Clausen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Lidt som et VIP-fly til travle forretningsfolk. Og til musikkere og sådan nogen. Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Single aisle fly med flyvninger over 5-6 timer må da bli et mareritt for pax hvis det ikke er som biz jet og god plass. Kjenner klaus'n komme sigende etter 3-4 timer jeg. Håper Boeing finner på noe nytt med innredning slik at tuben virker litt større. Look to Airbus. Husker ikke forskjell på diameteren på B737 og A320, men følelsen i Airbussen er ballsal i forhold. Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter
Michael A B Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Single aisle fly med flyvninger over 5-6 timer må da bli et mareritt for pax hvis det ikke er som biz jet og god plass. Vel, mange flyr nå 757 på tvers av pytten uten å klage. Så lenge en har noe å underholde seg med, og litt plass å bevege seg på, så ser ikke jeg noe galt i det der Håper Boeing finner på noe nytt med innredning slik at tuben virker litt større. Tja, er nok lite de kommer til å gjøre her, det blir nok mer opp til flyselskapene å tilpasse innredningen. Look to Airbus. Husker ikke forskjell på diameteren på B737 og A320, men følelsen i Airbussen er ballsal i forhold. Er nok fint lite Boeing kan gjøre her óg, de kunne tross alt ikke gjøre noe med diameteren uten å designe et helt nytt fly... Indre diameter: 737: 11 ft 7 in (3.53 m) A320: 12 ft 1 in (3.70 m) Siter
Arne Brathole Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Vel, mange flyr nå 757 på tvers av pytten uten å klage. Vel.. jeg har ikke så mange lovord å si om 757en.. har flydd den frem og tilbake over dammen 4 ganger de siste månedene og skal over igjen nå på mandag.. Det blir forhåpentligvis siste gangen i en 757.. Islandair sin setup er faktisk ganske mye trangere enn SAS sin på 737. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.