Tarjei Lundarvollen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Åneidu, selv den oppladbare maglite'n som jeg har i trillebagen hender det at securitas lurer på om er lovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Da må det være forskjellig praksis rundt omkring. Siste skrivet som kom om det, tillot piloter å ha med leatherman eller lignende. Skal sjekke det opp for å være helt sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg brukte Leatherman Supertool daglig på jobb i alle år, helt til vi måtte gå igjennom sikkerhetskontrollen... Har hatt den siden 1996, og det er en trofast liten følgesvenn som har fikset på alt fra råtne båter til Airbus A320 opp igjennom årene... Nå må jeg istedet inn på oppholdsrommet og hente ei verktøykasse om man skal fikse småting, og blant verktøyet har man kniver, øks, sag, hoggjern, m.m.... ...men Leatherman, DET er fali det!! Det er ikke lett å ta denne formen for sikkerhet så veldig seriøst når det åpenbart er enorme hull i hele opplegget... ...uten at jeg skal utdype det ytterligere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Når vi snakker om Sikkerhet, jeg var innom Landvetter i dag med frakt for SAS Cargo! når jeg ankommer porten sitter vakta og sover! Jeg prøvde vekke han flere ganger men uten å lykkes, takk for at jeg kompressorhorn, da våknet han... men likevel det er ikke alt, flere ganger som jeg vært der tidligere, har porten stått åpen og ikke ett menneske i nærheten, kun enn plakat som står at dem er tilbake snart.. Her står jeg med fullastet trailer som kan gjøre mye skade på en flyplass og jeg kan ha mange taliban soldater baki for den sakens skyld.... Snakker om sikkerheten på en flyplass På Gardermoen er det i hvert fall litt bedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tingen er den, mine damer og herrer. Sikkerhetskontrollen rundt på flyplasser, er i stor grad visuelt. Dvs at folk skal se at her gjøres en god sikkerhetsjobb. Det er derfor mesteparten av sikkerhetstiltakene er inne i terminalene. Selvsagt har man streifvakter, og disse 10% kontrollene av ansatte også. Biler som kjører inn på en flyplass, uten å ha godkjent kjørebevis på denne flyplassen, skal ALLTID ha med seg en følgebil. Til og med ambulanser. Selvsagt skal alle som beveger seg innforbi SRA området kontrolleres. Til og med piloter og flygeledere. Det er ikke noe vanskelig å utgi seg for å være pilot vet dere. Kjipt om noen med onde hensikter hadde gjort dette. Kan skrive masse rart om hvordan sikkerheten på flyplasser fungerer, men gidder ikke mer i dag:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg prøvde vekke han flere ganger men uten å lykkes, takk for at jeg kompressorhorn, da våknet han... ha ha ha ha.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Til og med piloter og flygeledere. Det er ikke noe vanskelig å utgi seg for å være pilot vet dere. Så Avinors MM kort är värdelösa menar du? Varför bryr sig vakterna om att kontrollera att alla Piloter har sina MM kort synliga då..? Först ska vi få Politiets godkänning för att få MM kortet. Så satsas det flera kampanjer för att vi ska använda de. Så kontrolleras de dagligen i Säkerhetskontrollen. Så ska de fortfarande inte kunna lita på de så att vi måste röntga baggaget och gå genom metalldetektorer. Jaja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ikke bare piloter som blir sjekket grundig hver gang da.. Fra 1 januar må ALLE som skal inn på apron sjekkes, og som stuer må jeg sjekkes daglig hver gang jeg kommer på jobb, og må jeg levere spesialbaggasje inn på ankomstbåndet blir jeg sjekket på nytt hvis jeg er utenfor vekternes synsområde. Og jeg synes det er helt greit. Fra 1 januar må til og med ALL frakt røntgensjekkes, noe som tar lengere tid for speditørene. All baggasje som er sjekket inn blir røntgensjekket. Til og med min mobiltelefon må gjennom røntgenmaskinen, jeg har ikke lov å ha den i lommen selv om den ikke piper i kontrollen.. Og jeg vil ikke si at de nye tiltakene er dårligere enn før, eller at ting har blitt værre enn før for ansatte eller passasjerer. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Ikke bare piloter som blir sjekket grundig hver gang da.. Det har jag heller inte påstått... Men du som stuer kan ju göra alla möjliga hyss med flygmaskinen utan att ha vapen med dig, så vi är tvungen att lita på att du inte är en terrorist oavsett vad du får med dig genom säkerhetskontrollen... Samma gäller i stort sett alla andra som jobbar på airside. Jag tycker också att det är ok att bli kontrollerad eftersom det är vad myndigheterna bestämt. Men jag tycker att effekten av pengarna som läggs i airport security är allt för dålig!!! Och när man klagar på den så blir det som att svära i kyrkan. Men jag menar verkligen att för alla pengar som används till att kontrollera oss så borde vi få en säkrare vardag, men det får vi inte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.