Gå til innhold

Blir du aldri fornøyd?


Eirik Støylen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke før innstallert noe, enten freeware, eller ramlet borti enda en payware (har klart å styre meg i det siste) så er jeg jaggu på jakt etter noe nytt igjen.

I stedet for å sette på kaffe og ta meg en flytur, nyte mine siste erobringer fra add-on-verden, så er jeg på ny ute i web`en på jakt etter mer.

Kan du gjette hva jeg er mest fornøyd med så langt?

Gauge-cleaner.

 

I diverse tester er det stadig nye ting man "må eller bør ha". I forum ser jeg at folk har utvidet med RAM og DIMM, kjøpt 4 minne brikker à 512 MB, en harddisk på 800GB, råeste skjermkort og en vifte som truer med å overdøve Pratt & Whitney.

Eneste nye hardware som jeg har tatt skikkelig i bruk er en Canon-printer som hostet ut 400 sider med diverse (hittil) uleste flightsim manualer.

Nå er det skjermkortet sin tur snart!

 

God FLY-helg alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke det samme problemet. Jeg liker å gjøre ting så realistisk som mulig, så derfor liker jeg å sette meg inn i flyene før jeg flyr dem, og det gjør at antall fly jeg flyr også begrenser seg kraftig. Jeg flyr kun ATR72, B73NG og litt B767. Det hender også jeg tar meg en kjapp tur med et lite småfly.

 

På scenery-fronten er jeg ikke så ivrig heller. Jeg flyr svært mye i Norge, og der er jo alt gratis, og det er ikke så mange installasjoner jeg skal gjennom før jeg har alt klart. Grunnen til at jeg ikke flyr noe særlig til utlandet er at jeg har få kart utover AIP og ikke har printer lenger, men ATP har jo en fin løsning på det, vi får se etter jul.

 

Men når det gjelder alle andre addons, så kjøper jeg gjerne de som er med på å gjøre flyturen mer realistisk med tanke på events, som f.eks. FSP, ASW ol., men jeg er ikke interessert i f.eks vann eller himmeleffekter. Jeg synes egentlig at det er utrolig bra i simmen allerede, og jeg er ikke ute etter å erstatte verden som finst utenfor vinduet mitt, men å erstatte en verden som, i vertfall foreløpig, er ganske uoppnåelig for meg, nemlig selve flygingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" Skjønner godt hva dere mener. I det siste har jeg fått en følelse av at å drive med flightsim, er litt som å ha et ordentlig fly. 98 % vedlikehold og 2 % flyging. Har nesten drevet mer med simmen de siste to ukene enn i hele høst, men allikevel har jeg ikke fløyet en eneste meter. Bruker stort sett PMDG's 737, 747, og B1900, samt Skyhawk C-172R for korte VFR-flyginger.

 

Har kjøpt meg en del nye ting til simmen i det siste, men får aldri prøvd det ut. Det er alltid noen nye patcher, oppdateringer og freeware som skal testet ut. Ofte må man inn å installere ting manuelt, også patcher og oppdateringer til payware. Dette er gjerne et evighetsprosjekt for meg som ikke har så mye erfaring med å manuelt forandre eller legge til filer/mapper "" Har vel blitt litt bortskjemt med disse installerne ""

 

Når det gjelder printing, har jeg faktisk måttet tilføre bokreolen med en ekstra perm med flightsim-papirer. Opplærings-manualer, flymanualer, flightplans, SID/STARs, ILS's, flyplass-kart, OSV ""

 

Har nylig doblet minnet på maskinen fra 1024 til 2048MB. Etter det har jeg hatt en ganske bra framerate, selv med flere programmer kjørende samtidig (inklduert FS), så på det punktet er jeg fornøyd "for the time being" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...