Eirik Støylen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 En litt uheldig fallskjermhopper, gikk nå bra visstnok Flightlevel350 Og noen andre, litt koseligere. Liten tue kan hindre stort fly Flightlevel350 Mange take-off/landinger JulianaFlightlevel350 KLM 747 JulianaFlightlevel350 Flightlevel350 Ikke lett med sterk vindFlightlevel350 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Tenker meg han fikk litt av ett sjokk der ja Stakkars mann... Var da godt det gikk bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Så jo ut til som om han skulle prøve å klatre på utsiden av flyet, skal man ikke egentlig bare hoppe rett ut? Han fikk seg nok et sjokk der ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Men en fallskjerm skal vel aldri bare løse seg selv ut på den måten? Virker ganske skummelt synes jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Så jo ut til som om han skulle prøve å klatre på utsiden av flyet, skal man ikke egentlig bare hoppe rett ut? Han fikk seg nok et sjokk der ja. Han stod på kanten og skulle til å hoppe, men fallskjermen utløste seg selv og han ble trekt bak flyet pga skjermen var utløst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ...ikke ulikt en hendelse på Jarlsberg for noen år siden, som dessverre fikk et fatalt utfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Orker nesten ikke å tenke på det der... Nei grøss og gru. Er vel mange grunner for at fallskjermfly ikke har motorene montert på vingen, men dette er nok den største Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Så alle Twin-Otterene som brukes som fallskjermfly rundt om i verden har ikke motorene på vingene? ..eller hva med disse galningene her? [image]http://home.online.no/~kurthi/artimages/LN-NPB.jpg[/image] Som passasjer er det bare å begynne å lete etter drink-tralla når crewet stikker av på denne måten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 De hopper jo ut bak motorene på bildet der, og twin-otteren har dem montert over selve flykroppen så det er jo ikke samme faren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 De hopper bak motorene ja, og det vil si at de kommer rett i jet strømmen? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Foretrekker heller det enn å bli sugd inn i motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 man skal først klatre ut....har selv gjort det da jeg tok et fallskjermkurs da jeg gikk på folkehøyskole. men dette var det verste jeg har sett....uff. håper ikke det skjer med meg neste gang jeg hopper hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 De hopper jo ut bak motorene på bildet der... Vel.. Er det mange hoppfly hvor man hopper ut foran motoren da? Kan forestille meg at det er noe svineri.. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å ha motorer på vingene for et hoppfly... Du hopper jo ut bak vingen og motoren uansett, eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 man skal først klatre ut....har selv gjort det da jeg tok et fallskjermkurs da jeg gikk på folkehøyskole.Ok, men når han snur seg slik som han gjorde så øker man jo sjansen for at vinden tar tak i skjermen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det er sant, men så var det ikke meningen at skjermen skulle ut heller. Og hvorfor er denne filmen en god grunn til å ikke ha motorer på vingen på droppfly? Det var høyderoret han traff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 ...ikke ulikt en hendelse på Jarlsberg for noen år siden, som dessverre fikk et fatalt utfall... ??. Var det hu som slo hodet i flykroppen da hun hoppet ut? Å henge seg fast kan være en stor fare både for flyet og han som hopper ut, men hvis han ikke blir slått bevistløs, så har han jo mulighet for å løse seg ifra fallskjermen og nappe reserve. EDIT: Hu jenta som sto mot vinden og ble slengt rundt staget til vingen av LN-TSB er vel det du snakker om.? Det gikk iallfall meget galt desverre. Hjelmen ble funnet igjen på bakken med hode hennes inni etter 24 timer eller noe. (avløst ifra kroppen) Skjedde i 1997 tror jeg. Andre hendelser som har skjedd på Jarlsberg som kunne gått meget galt var da ZK-JGI stallet i lufta under et dropp. 2-3 hadde akkurat hoppet ut rett før dette skjedde. Vektfordelingen på flyet var visst totalt feil, og det resulterte med at flyet raste nedover i en helvetes fart. Skummelt. Dere kan lese om hendelser og ulykker på Dropsone.com under "Fatality Database". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Støylen Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Var det hu som slo hodet i flykroppen da hun hoppet ut?EDIT: Hu jenta som sto mot vinden og ble slengt rundt staget til vingen av LN-TSB er vel det du snakker om.? Det gikk iallfall meget galt desverre. Hjelmen ble funnet igjen på bakken med hode hennes inni etter 24 timer eller noe. (avløst ifra kroppen) Skjedde i 1997 tror jeg. Ikke for å være fisefin, men den detaljen om hjelmen og hodet syns jeg var ekkel og kanskje bittelitt unødvendig Ps! Ikke kritikk til deg Tom Arne, det er bare triste fakta, jeg syns bare sånt er utidig å høre om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 au da...men åssen er det mulig å kappe av...ja.når man hopper???har ikke hørt om den hendelsen der sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Skjønner det Eirik. Ble litt på kanten å gå i detaljer ja. Christian. Går ikke inn i mere detaljer om dette. Episoden går over streken for folk her. Skjønner det selv også. Men tenk bare: Vind, snor og et vingestag. Da taler vel resten for seg selv. Etter det jeg hørte åpnet fallskjermen seg ved en feil når hun sto i døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 ja...vi lar det ligge.blir dårlig av å tenke på det..uff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Flyet var LN-ASM... For de som vil ha alle detaljene, så finnes rapporten i sin helhet på Havarikommisjonen sin hjemmeside, men jeg advarer... Det er ikke hyggelig lesestoff.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.