Gå til innhold

Fallskjerm krøllet seg rundt vingen


Eirik Støylen

Anbefalte innlegg

...ikke ulikt en hendelse på Jarlsberg for noen år siden, som dessverre fikk et fatalt utfall...

 

??.

Var det hu som slo hodet i flykroppen da hun hoppet ut?

 

 

Å henge seg fast kan være en stor fare både for flyet og han som hopper ut, men hvis han ikke blir slått bevistløs, så har han jo mulighet for å løse seg ifra fallskjermen og nappe reserve.

 

 

EDIT: Hu jenta som sto mot vinden og ble slengt rundt staget til vingen av LN-TSB er vel det du snakker om.?

Det gikk iallfall meget galt desverre. ""

 

Hjelmen ble funnet igjen på bakken med hode hennes inni etter 24 timer eller noe. (avløst ifra kroppen)

Skjedde i 1997 tror jeg.

 

 

Andre hendelser som har skjedd på Jarlsberg som kunne gått meget galt var da ZK-JGI stallet i lufta under et dropp.

2-3 hadde akkurat hoppet ut rett før dette skjedde.

 

Vektfordelingen på flyet var visst totalt feil, og det resulterte med at flyet raste nedover i en helvetes fart.

 

Skummelt.

 

Dere kan lese om hendelser og ulykker på Dropsone.com under "Fatality Database".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det hu som slo hodet i flykroppen da hun hoppet ut?

EDIT: Hu jenta som sto mot vinden og ble slengt rundt staget til vingen av LN-TSB er vel det du snakker om.?

Det gikk iallfall meget galt desverre. ""

Hjelmen ble funnet igjen på bakken med hode hennes inni etter 24 timer eller noe. (avløst ifra kroppen)

Skjedde i 1997 tror jeg.

 

Ikke for å være fisefin, men den detaljen om hjelmen og hodet syns jeg var ekkel og kanskje bittelitt unødvendig ""

 

Ps! Ikke kritikk til deg Tom Arne, det er bare triste fakta, jeg syns bare sånt er utidig å høre om ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det Eirik. Ble litt på kanten å gå i detaljer ja.

 

Christian. Går ikke inn i mere detaljer om dette. Episoden går over streken for folk her. Skjønner det selv også.

 

Men tenk bare: Vind, snor og et vingestag. Da taler vel resten for seg selv.

Etter det jeg hørte åpnet fallskjermen seg ved en feil når hun sto i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...