Gå til innhold

Privat Voice Channel


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

det er ikke så enkelt. Har prøvd flere ganger, men ender kun opp med en privat CHAT...uten voice. Har spurt her flere ganger, uten å få klart svar, men har nå fått en PM av Ole-Jørgen Søberg ang. TeamSpeak. Har ikke fått tid til å teste det enda, men "gutta" bruker det som pilotvoice, og tar deres ord på at det funker. Lykke til, si gjerne ifra hvordan det går om du får prøvd det før meg J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det er lenge siden jeg laget en privat pratekanal, men mener det er enkelt "". Har ikke programmet her så jeg får ikke testet. Teamspeak er jo et greit alternativ, men jo færre programmer som surrer i bakgrunnen dess bedre framerate. Bruk i alle fall ikke Skype samtidig som FS for den er en skikkelig storspiser av frames "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet dette med privat pratekanal og det virker glimrende. Logg på VATSIM, trykk START - Private Voice - Favorite Channels - Edit. Trykk ADD og fyll inn en beskrivelse (f.eks. Privatkanal), fyll inn server rw.avsim.net og lag en kanal ved å skrive f.eks Geir i Channel. Trykk OK og avslutt denne prosessen. Dersom du nå velger Start - Private... - Favorite så vil du finne denne "Privatkanal" i listen din. Da er det bare å klikke på den og du er inne. Så kan du invitere andre til denne kanalen ved å klikke på callsignet. Husk å lage en egen PTT for denne kanalen slik at du ikke "broadcaster" alt du sier på denne på vatsim "". Send meg en PM om du ikke får dette til nå så skal vi prøve online. Regner med at fila kom fram "".

 

Edit: Vær obs på at denne private kanalen er "ved siden av" unicom og AVC og ikke i stedet for. Skal du kommunisere med alle så må du bruke en offentlig kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...