Gå til innhold

sb3 problemer


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å skal forberede meg for min første tur på vatsim på nesten et år. Å i den forbindelse er bruk av SB3 nytt for meg.

 

Har lest det jeg har funnet om brukertips på hjemmesiden til sb3 uten å finne svaret på mitt pronlem.

 

Man skal jo velge korsn server man vil conecte til. Men i min SB3 er det ingen server å velge mellom "" Noen som kan si meg hvor jeg finner serverlista å kor den skal legges for at den skal være tilgjengelig for SB3?

 

På forhand takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg veit! Sitter på bredbandslinje ifra Canal digital. Har ikke tilgang til rutern da den er oppe hos husverten. Jeg kobler til via trådløst netverk. Iconet for det trådløse netverket viste at jeg hadde full signalstyrke.

 

Kan det være at den eller de portene som trengs til vatsim er blokert i routern? Og eventuelt korsn porter er det som skal brukes til vatsim? Har ingen softwarebrannmur som er aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var feilen hos meg..

 

Sitat fra SB sine sider:

 

For connecting outside your local network, SquawkBox uses TCP port 6809 and UDP port 3290 for outgoing connections only. SquawkBox does not accept any incoming connections. The DirectPlay system used by Microsoft Flight Simulator for multiplayer functionality uses a number of network ports, but those are only used internally for communication between Flight Simulator and SquawkBox.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...