Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg sitter å skal forberede meg for min første tur på vatsim på nesten et år. Å i den forbindelse er bruk av SB3 nytt for meg. Har lest det jeg har funnet om brukertips på hjemmesiden til sb3 uten å finne svaret på mitt pronlem. Man skal jo velge korsn server man vil conecte til. Men i min SB3 er det ingen server å velge mellom Noen som kan si meg hvor jeg finner serverlista å kor den skal legges for at den skal være tilgjengelig for SB3? På forhand takk for hjelpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei Steinar.. Bare ett raskt spørsmål anngående det.. Har du problemer med at internett kobler fra når du har startet SB3? På den gamle routeren min skjedde det, fordi SB3 skal automatisk oppdage serverene og oppdatere dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Ikke som jeg veit! Sitter på bredbandslinje ifra Canal digital. Har ikke tilgang til rutern da den er oppe hos husverten. Jeg kobler til via trådløst netverk. Iconet for det trådløse netverket viste at jeg hadde full signalstyrke. Kan det være at den eller de portene som trengs til vatsim er blokert i routern? Og eventuelt korsn porter er det som skal brukes til vatsim? Har ingen softwarebrannmur som er aktiv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det var det som var feilen hos meg.. Sitat fra SB sine sider: For connecting outside your local network, SquawkBox uses TCP port 6809 and UDP port 3290 for outgoing connections only. SquawkBox does not accept any incoming connections. The DirectPlay system used by Microsoft Flight Simulator for multiplayer functionality uses a number of network ports, but those are only used internally for communication between Flight Simulator and SquawkBox. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Da kan æ bare se langt etter vatsimflyging idag! Husverten er ikke hjemme Skal få han til å se på dette i morra. Takk for hjelpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 prøvd dette?: http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...true#Post385941 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Det skal prøves ja Takk for tipset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Håper du får det til og er klar til kveldens sydentur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Den funka den! Einar! jeg logger på ca 1730 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Flott! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Flotte greier Steinar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Oppdaterer den serverne også, slik at hvis du flyr over Atlanteren, så skifter den automatisk fra europeisk server til amrikansk, eller må du gjøre dette manuelt? Kanskje ett dumt spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Den oppdaterer IP adreser til serverene.. Du er nødt til å skifte server manuelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En hovedregel er å alltid velge den serveren som er nærmest sin egen fysiske posisjon, ikke virtuelle, så du trenger ikke skifte noen server om du flyr over dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Skal jeg ha europeisk server hvis Jeg ikke er innom Europa også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ja, dersom datamaskinen din er plassert i Europa bør du også bruke en europeisk server Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.