Gå til innhold

SAS Snowflake


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Snowflake som "eget" selskap innenfor SAS forsvinner visstnok, da SAS ikke lenger vil ha dette som eget varemerke. Istedet skal dette varemerket være et pris-alternativ innenfor selve SAS-konsernet - slik at

Snowflake skal representere de billigste reisene osv.

Ut fra hva jeg har lest tidligere forsvinner dermed

Snowflake-fargene helt - og blir erstattet med de

vanlige SAS-fargene.

 

At et Snowflake-fly er norsk-registrert og ikke fast flyr

på Oslo er ikke rart, er plenty med f.eks. SAS-fly med registrering fra et land - som flyr i andre. F.eks. at

svensk-registrerte fly har hovedbase i Danmark, og danske fly er basert i Sverige osv osv. Registreringen har ikke noe med hvor flyet trafikkerer eller har base. At SAS "sprer" sine fly (og registreringer) over alle de skandinaviske landene, har med skattemessige årsaker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg vet, er at de ikke flyr til norge...

 

Unnskyld meg, men overbevis meg om at jeg har sett syner de rundt hundre og ørten gangene jeg har flydd fra Bardufoss og det en gang iblant har vært en Snowflake-maskin som har brakt meg trygt dit hvor jeg skal ""

Selv om selskapet var SAS...

Uansett, Snowflake-maskinene traffikerer strekninger i Norge, muligens for SAS, men jeg har iallefall fløyet med en Snowflake-maskin minst 10 ganger fra Bardufoss og til Oslo iløpet av de siste fem årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...