Gå til innhold

Navigraph?


Fredrik J

Anbefalte innlegg

Jeg personlig bruker nDAC Base Pro fra NAVIGRAPH. I tillegg har jeg Nordic Countries som addon pack..

 

Synes det er meget bra, men har selvsagt sine minuser dette også..

 

1. Gamle og ikke opdaterte kart.. Kartene er datert fra 2003 og 2004

 

2. Koster masse penger for hver update du ønsker

 

Eller har jeg ikke så mye negativt å si om det. Meget bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det stämmer helt att karten är gamla och ikke oppdatert. Hvis jag har förstått allt rätt, får Navigraph sin information från European Aeronautical Group (som är samma sak som före detta SAS Flight Support).

 

EAG oppdaterar sina kart var sjätte månad och sender den nya infon till sina kunder. På samma gång skickas den "gamla" informationen till Navigraph, som gör detta tillgängligt för oss flightsimmers.

 

Hvis kart har information som är från 2002 eller liknande, beror detta på att procedurerna ikke har förändrats sedan dess. Det är ikke stor mening att oppdatera noe, hvis ingen förändring skett...

 

/Patric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det stämmer helt att karten är gamla och ikke oppdatert. Hvis jag har förstått allt rätt, får Navigraph sin information från European Aeronautical Group (som är samma sak som före detta SAS Flight Support).

 

EAG oppdaterar sina kart var sjätte månad och sender den nya infon till sina kunder. På samma gång skickas den "gamla" informationen till Navigraph, som gör detta tillgängligt för oss flightsimmers.

 

Hvis kart har information som är från 2002 eller liknande, beror detta på att procedurerna ikke har förändrats sedan dess. Det är ikke stor mening att oppdatera noe, hvis ingen förändring skett...

 

Du har nok ikke helt rett her, og med det mener jeg at faktisk så er ikke Navigraph helt oppdatert.

 

Jeg installerte nylig den seneste updaten dem og skal man se på helheten og forskjellen mellom nDAC og AIP NORGE så stemmer disse kartene ikke overens i det hele tatt.

 

I forhold til AIP NORGE som blir brukt av piloter i hele norge så er Navigraph utdatert og gammelt nytt...

 

Mange SID og STAR er ikke blitt oppdatert siden 2004 mens i AIP NORGE er disse av nyere dato..

 

Men et fint program for all del.. Jeg bruker det hele tiden frem til jeg nå kjøper hele AIP NORGE.... Så slipper jeg å betale en formue for gamle updates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg bruker det hele tiden frem til jeg nå kjøper hele AIP NORGE.... Så slipper jeg å betale en formue for gamle updates.

 

Da har du i hverfall en ting å glede deg til Tom.

Har selv brukt AIP Norge en stund, men kuttet det ut pga når updaten kommer i posten så hadde jeg nesten en heldagsjobb med å bytte ut kartene i permene ""

Nå bruker jeg Navigraph som er mye lettere å administrere.

 

Angående updates på karter så er det nå slik at dette vi driver med er en flysimulator som barn fra 4 års alderen kan leke seg med til godt voksne mennesker, ja til og med profesjonelle piloter og kartene er kun for FS simulation only "", mao noen tar dette alt for seriøst.

Skal en være helt dønn seriøs, så er jo det å satse på pilotyrket veien å gå samtidig som en kan bruke FS som et tillegg for trening og forståelse av kartprosedyrer/ operasjonelle prosedyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...