Gå til innhold

Kobble to PC sammen?


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Emne har vel vært oppe før, men jeg spør en gang til.

Kan noen forklare på en grei enkel måte hvordan jeg skal kobble to pc sammen, slik at jeg har en pc til instrumenter og en til prosjektor utsyn i fs2004?

 

Jeg har en stasjonær pc som jeg bruker i dag på simulatoren.

Jeg tenker å kobble min bærbare pc til instrumentskjermen.

 

 

Må Fs2004 ligge på begge maskinene?

Kan man kobble dette med en USB kabel?

Hvordan setter man opp maskinene?

Jeg har sikkert flere spørsmål, men de får komme etter hvert?

 

 

mvh Rune Karlsen

 

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er mye til hjelp, men den første betingelsen for en sammenkopling er at begge PC`ene er satt opp med de samme protokoller under nettverk. Og at den ene heter f.eks pc1, den andre pc2, og at begge har samme "Workgroup" navn. Funker bra med USB såfremt man har rett kabel og software, men de beste resultatene fikk jeg med combo nettverkskort i begge maskiner, koblet via coax eller UTP kabel. Bra nettverks comboer er ikke dyre i innkjøp, tror jeg ga ca. 1500 for 3com comboen jeg ennå bruker av og til. Med dagens hovedkort er ofte nettverk likevel innebygget, og det er "bare" "" å hive på UTP kabelen og forsøke seg frem. Når grunnleggende kommunikasjon mellom pc`ene funker, er det fritt frem for WideFS og alle de andre tingene jeg ikke har peil på. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ...en router med en switch(som man kobler sammen kablene i fra maskinenei) koster i dag ca 350.-

 

Og om du lurer på hvor du kan kjøpe det? tja www.psdata.no kansje..

 

Ellers så er det bare og sette opp TCP protokollen, lage en workgroup og melde inn maskinene der.....skal man kjøre widefs kan det være greit og kjøre statisk ip(maskinene for de samme ip adressene hver gang) i og med at du må definere i client hvor flightsim befinner seg på nettet.. Jeg skal om ikke lenge opp med en web side rundt dette tema...jeg og noen andre holder jo på litt om dagen....jeg er relativ bortkjemt med tilgang på utstyr så jeg har testet det meste av oppsett nå.....vi lagde et oppsett med 42" plasmaer for og teste...da brukte vi en rett fremm. 2 stk på 45 grader på hver side ...og 2 på siden til side syn...men det krever litt av utstyret, samt at man bruker litt tid på og trimme vinkelen for at det skal bli bra....men bra blir det.... ""..stå på videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke WidevieW..jupp...her er det egentlig for og si det banalt en slew bilde som oppdateres lokalt i fs på lokal maskin med koordinater fra hovedmaskinen.....men det funker .......men krever litt tuning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune jeg kan komme opp og demonstrere hvilke muligheter du har...pratet med Rolf her om dagen....vi er klare.....til uka kansje?

 

Ja det er fint Geir!

Det skjer mange ting her på Hadeland nå!

 

NRK kommer en tur før jul for å lage en repotasje også, så dette blir spennende!

 

Det med å kobble sammen disse PC må jeg nok ha litt hjelp til, så kansje vi kan snakke sammen litt eter hvert.

 

Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...