Gå til innhold

Bergen Air Show over...


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

Da var det over... men det var herlig!!! Stilig å se på CNO flyet som fikk problemer og måtte lowpasse...

Simulatoren var en knall sukksess! Bra jobbet Gunnar VDM!

Vant en litt teit t-shirt, en liten radio pluss en mini lommelykt på å lande en F16 simulator.

 

"Taxiway Zulu North Of Hotel Closed. Flying Event In Progress..."
ATIS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør påstå at flyshowet ikke ble avsluttet før idag. Når vi kom inn ifra Notodden ca 0830 så måtte vi parkere på stand 2. Og ble stående der i et par timer mens vi ventet på at det skulle bli ryddet hangarplass.

 

Mens vi stod der, med orkesterplass over rullebanen, så tok tricolors (eller hva dem nå heter) av, la seg opp i formasjon (9 stykker) og fløy lavt over terminalen, antagelig for å gi tårnet en takk. Utrolig stilig. Så kom endel andre fly på rekke og rad: F-5, en formasjon med propellfly (haugevis av dem også), F16, to andre jetfly som jeg ikke vet hva heter. Og alle tok en low pass etter avgang, enten ved siden av tårnet, eller over rullebanen.

 

Stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksepsjonelt!

 

Og

Jeg filmet en del av showet og kan legge det ut på nettet om noen kan legge det opp et eller annet sted for meg Fikk desverre ikke filmet italia folkene fordi battariene ble tom =
!!!!

Nesten det samme som skjedde meg... fikk filmet et par sekunders snutter av Frecce Tricolori, men så var det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å ta en tur bort på lørdag, men etter en rimelig slitsom fredag (med påfølgende natt), var det ikke så fristende da været så rimelig ustabilt ut...

Var der på søndag i stedet siden vi alikevel skulle hjem da.

Syns ikke Frecce Tricolori var like interessant som jeg hadde trodd de skulle være, dette kan jo selvfølgelig være pga. lavt skydekke (mener å ha hørt at de måtte amputere showet sitt litt pga. det), men Aerostars var kult...

Måtte riktignok bra før showet var ferdig, men fikk sett endel av showet til F-16 fra SAS maskinen vi skulle fly med hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en uforglemmelig helg på Flesland, ja...... ""

Spesiellt var lørdagens show fantastisk med en nydelig «skysetting»,

noe mange her på forumet har fanget utrolig bra med kameraene sine.

 

Showene har vært både sjarmerende og fantastisk, og endel av flyene sa takk for seg ved å fly lavt over Bergen sentrum nå i formiddag.......

 

Sjefen for Frecce Tricolori ga uttrykk for at de absolutt ønsket seg tilbake til Bergen ved en senere anledning........og det tror jeg det er mange som håper på """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en uforglemmelig helg på Flesland, ja...... ""

Spesiellt var lørdagens show fantastisk med en nydelig «skysetting»,

noe mangen her på forumet har fanget utrolig bra med kameraene sine.

 

Showene har vært både sjarmerende og fantastisk, og endel av flyene sa takk for seg ved å fly lavt over Bergen sentrum nå i formiddag.......

 

Sjefen for Frecce Tricolori ga uttrykk for at de absolutt ønsket seg tilbake til Bergen ved en senere anledning........og det tror jeg det er mange som håper på """"""

 

Går på skole i byen og ca 10 tiden kom f16 fly og kjørte rett over oss! Dritt stilig, den kjørte forbi 2-3 ganger før et annet fly kom = /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fortsatt står 2 tricolours (mulig stavefeil?) maskiner igjen på Flesland etter at en av dem fikk "motorproblemer" etter oppstart igår. Så nå står en av dem i hangaren vår, delt i to (haleseksjonen er heist av med kran for å komme til motoren).

 

Vil tippe at den står der idag også når vi kommer bort. Dem skal ihvertfall ha skrudd som et villt lite hel... for å ha klart å få den ferdig igår ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 11 var linet opp for avgang på 17 i går, så begynte en av dem å takse nedoverRWY, og svingte av på C. Drøye minuttet etter fulgte en til. Deretter tok de resterende 9 av en og en, svingte høyre og joina opp i diamond formasjon på høyre medvindslegg før de sa arrivederci med en overflyging i tett formasjon.

 

Så og si alle jagerne som gikk i går gjorde en siste lowpass etter avgang, ringer fremdeles i ørene etter en Tornado med begge pottene tent som dundret rett over hodet på meg.

 

Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...