Trond Fossen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Er det flere enn meg som har reagert på denne forklaringen? "Vi beklager forsinkelsen, dette skyldes for sent innkommet fly." For meg høres det like dumt ut som: "Vi beklager forsinkelsen, dette skyldes at vi er forsinket." For det er virkelig ikke det som er grunnen til forsinkelsen. Grunnen kan for eksempel være tåke på Gardermoen eller teknisk feil på flyet (eller at Avinor ansetter for få flygeledere), men den er i hvert fall ikke at flyet ankom for sent. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 vel... kan jo nå bare snakka av egen erfaring da jeg bruker så pga et sent innkommende fly fra xxx når vi har forsinkelser her i Vadsø og jeg sitter på trafikk. er ikke bestandig at den egentlige forsinkelseskoden vises når flyet går (f.eks: Kirkenes - vardø - vadsø) via flere plasser og stasjonen som handler flyet før det kommer til Vadsø bare bruker RA (aircraft rotation) så er det jo naturlig å si et sent innkommende fly.. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Må si meg enig med Lars Ch. gitt.. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Sier meg enig med de overforstående her. I tillegg tror jeg de bruker "sent innkommet fly" på grunn av settningsbygningen. Hadde man sagt "Beklager forsinkelsen, men vi hadde et forsinket fly" så tror jeg håret til de fleste norsklærere ville reist seg skyhøyt. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Ja, jeg må nok også være enig i det som blir sagt her! Er ingen annen måte å si det på som høres mer "korrekt" ut! Siter
Petter Aspelund Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Tror heller det er selve innholdet i det som sies Trond paapeker her, og ikke setningsoppbygningen. Naar det sies 'vi beklager forsinkelsen, det skyldes sent innkomment fly' saa er vel det kanskje rett i siste ledd... men det er omtrent like fornuftig aa si som 'beklager forsinkelsen, den skyldes at vi er forsinket'... Om man vil forklare at grunnen til forsinkelsen saa tror jeg Trond proever aa si at da maa man gjoere det ogsaa, eventuelt bare kutte ut siste bite, og si 'beklager forsinkelsen' Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Høres "beklager forsinkelsen, som skyldes at i morges da flyet skulle gå fra Torp til Bergen som første flygning for dagen, ble det oppdaget olje på et propellblad, med det resultat at motoren måtte testkjøres av teknisk personell før flyet kunne settes i trafikk. Da dette tok litt tid, så har vi ennå ikke klart å hente inn forsinkelsen på denne flymaskinen siden i morges. DERFOR er flyet 20 minutter sent til denne avgangen som skulle ha gått 16:20... *Pust*" Personlig synes jeg "sent ankommende fly" høres mye enklere ut... ...og folk behøver ikke lurer på om det er noe galt med flyet, siden det iallefall kommer, om enn noe sent.. Siter
Petter Aspelund Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Maa vel si meg enig med meg selv, synes fremdeles 'beklager forsinkelsen' er den enkleste varianten, om det naa er den man er paa jakt etter.... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 man må jo også huske på at folk med flyskrekk kanskje ikke er så glad i å få vite at flyet dem skal med har hatt en teknisk feil før den kommer til den plassen det gjelder. hvis noen lurer på hvorfor flyet er forsinka så kan dem jo alltids komme å spørre, så slipper man en slik avhendling som Kenneth hadde her Siter
Trond Fossen Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 Men gjør som Petter sier da, dropp hele forklaringen. Så slipper vi å tro at de som annonserer dette ikke har peiling på grunnen. Det er relativt sjelden man hører på for eksempel toget at toget er forsinket fordi det kom seint til stasjonen... Siter
Jørn Aasland Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 "for sent innkommende fly" var også forklaringen på hvorfor flyet mitt fra bangkok på mandag gikk 6 timer senere enn oppsatt rutetid, til tross for at vi fikk beskjed om at det var en midlertidig ruteendring over en uke tidligere... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Men gjør som Petter sier da, dropp hele forklaringen. Så slipper vi å tro at de som annonserer dette ikke har peiling på grunnen. Det er relativt sjelden man hører på for eksempel toget at toget er forsinket fordi det kom seint til stasjonen... Nå er ikke vi så veldig plaga med tog her oppe da, men hva sier dem da? Siter
Trond Fossen Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 De sier vel ikke stort. Folk har en generell forståelse for at NSB alltid er forsinka uansett. Nei, hva sier dem da? Feil på et togsett, noe galt med signalanlegget eller lignende. Men ofte sier dem ikke noe i det hele tatt. Og det er bedre spør du meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.